Dag,
Binnenkort start ik met een betaalmogelijkheid in onze webshop.
Welke (soort) van retourzending adviseren jullie? Waar moet e.e.a. aan voldoen?
Groet Birgit Rusken.
Hi Birgit,
Bij het retourneren gelden de volgende termijnen:
- De consument heeft na levering 14 dagen om de bestelling te annuleren en het product retour aan te melden.
- Na het retour aanmelden heeft de consument 14 dagen om het product terug te sturen.
- Na aanmelden van het retour heeft de webwinkel 14 dagen om het orderbedrag inclusief verzendkosten terug te storten.
Of bedoel je iets anders?
Dag en dank!
Dit helpt.
Maar ik twijfel over de manier waarop:
- Retourformulier downloaden op site of bij de aankoop in de doos toevoegen.
-verzendkosten voor de klant of voor mij?
Het proces zeg maar.....
Daarom goed dat je dit vraagt, ik help je graag.
- Retourformulier dien je op de retourenpagina aan te bieden, maar de klant is niet verplicht deze te gebruiken. Het retour aanmelden mag ook via de e-mail. Je kunt het formulier in de doos meesturen, maar dat hoeft niet.
- De verzendkosten voor het retourneren zijn voor de klant, de verzendkosten voor het heenzenden moet je terugstorten. En het terugstorten moet via dezelfde betaalmethode gebeuren als waarmee betaald is.
In dit blog vind je meer informatie over het herroepingsrecht.