En wanneer dit zou gebeuren, dan zou dit lid benaderd worden etc etc.
Ik ben vast niet de enige winkel die last ondervind van de fake webwinkels welke meuk van Ali Express verkopen om vervolgens met de noorderzon te vertrekken.
Mijn vraag is, waarom treedt WebwinkelKeur niet op tegen de bedrijven welke, op tegen de bedrijven welke wel dit keurmerk dragen, maar gewoon deze werkwijze hanteren?
Dag,
Bedankt voor je vraag, ik snap dat je niet blij bent met dropshippers.
Webwinkels die het manifest hebben ondertekent verklaren dat zij geen gebruik maken van dropshipping. Heb je een voorbeeld van een webshop dat zich hier niet aan houdt?
Het gaat mij ook niet on de dropshipping, dat is prima en bij zeer grote producten doe ik dat ook, dus wanneer dit op een eerlijke manier gebeurt en de klant waar krijgt voor zijn geld, dan is er niets aan de hand. Dit gaat over bedrijven welke én geregeld niets verzenden ën wekelijks van naam of branche wisselen en mensen gewoonweg oplichten. Als keurmerkdrager zou ik mij juist moeten onderscheiden en op deze wijze onderscheid ik mij niet.
Je zou je kunnen afvragen welke waarde een keurmerk heeft wanneer je je eigen klanten en openheid, waarschijnlijk(!) niet checked.
Ik vraag mij dan ook af hoe jullie het aanpakken dat een bedrijf welke jullie keurmerk draagt, op maandag "pietjes plaplaatjes" heet welke de goederen of niet verzend of troep verkoopt en donderdag "peters plaatjesparadijs" heet. Dat is wat gaande is. Dus een beetje openheid hoe jullie dit aanpakken zou wel op zijn plek zijn.
Het wijzigen van de URL van een webwinkel kunnen alleen wij doen, mochten we zien dat een webwinkel dat vaker laat doen dan spreken we deze daar op aan of weigeren we dit. Dit laten we dus zeker niet zomaar plaatsvinden.
Mocht je voorbeelden hebben van leden die dit hebben gedaan dan mag je me dat laten weten via info@webwinkelkeur.nl
Dit heb ik reeds eerder gedaan. via de mail en via facebook, geen resultaat.