Geen restitutie van gehele aankoopbedrag

DWQA QuestionsCategorie: QuestionsGeen restitutie van gehele aankoopbedrag
Sara asked 2 jaar ago
Beste lezer, heb bij Hollands Kaashuis een pizzaoven borstel besteld. Niet goedkoop 😉. Eenmaal aangekomen bleek het ding veel te groot, niet bruikbaar dus. Er zat wat ook wat speling tussen de steel en de borstel, maar geen probleem - stuurde het ding toch terug. Heb het - net als Hollands Kaashuis - in karton en bubbelplastic verpakt en teruggestuurd. Moest helaas zelf porto betalen… Gisteren ontving ik een mail dat de borstel van de steel gebroken is. En dat ze ‘m daarom niet retour kunnen nemen. Na een mail van mijn kant hebben ze wel de helft van het ding vergoed. Uit coulance schreven ze. Maar zo’n ding mag toch niet zomaar kapot gaan? Is nooit gebruikt… Neem aan dat ze bij de post geen hele rare dingen hebben gedaan. Wat is hierbij gebruikelijk?
Marc Staf answered 2 jaar ago
Dag Sara, Goed dat je deze vraag stelt, erg vervelend dat de borstel tijdens de retourzending kapot is gegaan. Het is zo dat je als verzender verantwoordelijk bent voor de verzending. Als een product bij het retour gaan defect gaat, draai jij als klant daar dus voor op. Het retour hoeft dan niet geheel geweigerd te worden, maar de kosten van de defecte borstel mogen wel op jou verhaald worden. Ik hoop dat je met deze uitleg verder komt. ^Marc