Gemiddeld cijfer gaat omlaag met heel veel 5-sterren reviews

DWQA QuestionsCategorie: QuestionsGemiddeld cijfer gaat omlaag met heel veel 5-sterren reviews
Jeffrey van Battum asked 3 jaar ago
Beste heer/mevrouw,   Misschien een beetje een rare vraag, maar het valt mij op dat de laatste tijd ons beoordelingscijfer heel erg omlaag gaat, terwijl we wel heel veel 5-sterren ontvangen. Zojuist bijvoorbeeld heb ik alle negatieve reviews van de afgelopen 2 weken aangeschreven. Zoals je misschien ook in ons account kunt zien zijn dit 8 pagina's (dus 200 beoordelingen) waarvan bijna allemaal 5-sterren. Er zitten niet eens meer dan 15 negatieve in. Gemiddeld gezien zou dit toch ons cijfer omhoog moeten stuwen in plaats van omlaag.   Weten jullie toevallig hoe dit kan? Is het algoritme veranderd of worden positieve reviews altijd pas later aan het gemiddelde cijfer toegevoegd?   Alvast bedankt en een fijne avond!   Met  vriendelijke groet, Jeffrey van Battum
Lana answered 3 jaar ago
Beste Jeffrey,  bedankt voor je bericht. Ik denk dat dit te maken heeft met je gemiddelde cijfer bij Bol.com. wij nemen altijd het gemiddelde van je externe beoordelingen samen met de beoordeling die je bij ons verzameld. Hoop dat het zo duidelijk is! ^Lana