Skip to content

Klant gooit product weg, wil wel een nieuwe

DWQA QuestionsCategorie: JuridischKlant gooit product weg, wil wel een nieuwe
Webshop0392 asked 6 maanden ago

Klant meldt een klacht over een product dat beschadigd is aangekomen, dat is uiteraard mijn verantwoordelijkheid. Ik wil een nieuwe toesturen en het beschadigde product gratis laten terugsturen door de klant (aangezien enkel de verpakking is beschadigd en ik het product nog als zijnde outletartikel kan verkopen) maar de klant geeft aan het product al weggegooid te hebben?! Ben ik alsnog verplicht een nieuw artikel toe te sturen?

1 Antwoorden
caleni Staf answered 6 maanden ago
Goedemorgen Tim, Een klant heeft ook een aantal plichten. De klant heeft wel gemeld dat het artikel beschadigd is, en hij/zij zou hierin jouw reactie hebben moeten afwachten wat te doen met het artikel. Nu kun je eigenlijk niet controleren of het daadwerkelijk beschadigd is en je kunt het niet retour krijgen. Dit betekent dat je ook niet verplicht bent een nieuw artikel toe te sturen, omdat je het andere ook (nog) niet terug hebt ontvangen.
Je antwoord