Klant wil geld op voorhand terug product uit de doos geweest

DWQA QuestionsCategorie: JuridischKlant wil geld op voorhand terug product uit de doos geweest
Jeroen asked 10 maanden ago

Beste,

Ik heb een geschil met een klant. Deze was vanaf ontvangen van zijn product al aan het klagen dat het product niet nieuw is. Echter verkoop ik alleen uitsluitend nieuw. De klant is gewoon niet blij met het product en wil zijn geld terug en verzint nu dingen. Ik heb hem aangeboden een andere nieuwe te krijgen. Ook dat wil hij niet. Nu wil hij hem terug sturen maar hij heeft wel foto\'s gestuurd dat het product uit de doos was.

Wat zijn nou precies de rechten? Ik lees verschillende informatie. Ben je verplicht om op voorhand het gehele bedrag retour te storten zonder dat het ontvangen is ?

En wat als het product dus gebruikt is en het niet meer als nieuw verkocht kan ?

Groeten

Marc Staf answered 10 maanden ago

Hi Jeroen,

Vervelend dat de klant het product terug wil sturen. De klant mag zonder opgaaf van reden binnen 14 dagen na levering de bestelling herroepen en retour aanmelden. Daarna heeft de klant nog 14 dagen om het product terug te sturen. Jij moet nadat het product retour is aangemeld het orderbedrag inclusief verzendkosten binnen 14 dagen terugstorten. Je mag hier wel mee wachten tot je het product terug hebt of wanneer de klant heeft aangetoond dat hij het product terug gestuurd heeft.

De klant mag verder het product proberen om de aard, kenmerken en werking er van vast te stellen. Dit houdt dus ook in het uit de doos halen. Alleen wanneer de klant het product meer gebruikt heeft dan noodzakelijk is om het te proberen mag je waardevermindering doorberekenen. Je moet de klant hier vooraf wel over geïnformeerd hebben in de algemene voorwaarden en op de retourenpagina.