Lidmaatschap webshop ingetrokken

DWQA QuestionsCategorie: QuestionsLidmaatschap webshop ingetrokken
Glenn asked 1 jaar ago

Beste,

21 maart plaatste ik bij grow-dutch.com een bestelling. Dit was een volledig pakket met alle toebehoren die ik nodig had. Inmiddels zijn we bijna een maand later en heb ik gisteren eindelijk 2 dozen ontvangen. Maar... Mijn bestelling is helemaal niet volledig.

Nu was ik doordat het allemaal zo moeizaam verloopt altijd de reviews aan het checken om te kijken of er nog mensen problemen met hun hebben. Plots zie ik nu ook dat de lidmaatschap van de webshop bij jullie is ingetrokken.

Mijn vraag: komt dit omdat ze niet meer voldoen aan de eisen als goede webwinkel of gewoon omdat ze een factuur niet hebben betaald of zo?

Zelf vind ik alvast dat dit alles serieuze false advertisement is van de webwinkel uit. Als een product wordt aangeboden om binnen 1-3 werkdagen te worden verstuurd en ik een maand later nog steeds mijn bestelling niet heb ontvangen is dat voor mij om mensen aan te zetten tot kopen, al weten ze op voorhand dat de levertijd vele langer zal duren.

Die levertijd is overigens in die maand tijd ook geen enkele keer veranderd op hun webshop. De prijs daarentegen wel maar daar heb ik allemaal geen boodschap aan. Ik wil gewoon krijgen wat ik besteld heb en als ik daarop wat langer moet wachten wil ik hier gewoon van op de hoogte zijn en niet aangesmeerd krijgen dat het binnen 1-3 werkdagen verstuurd zal worden.

Wat me ook veel zorgen baart is het feit dat er geen online mogelijkheid is om mijn bestelling te annuleren. Het is geen verwijt naar jullie toe, maar persoonlijk vind ik dat een webshop niet eens zou mogen aangemeld zijn bij jullie zonder die optie. Eigenlijk worden de klanten met hun rug tegen de muur gezet en moeten ze maar aanvaarden dat de bestelling vele langer zal duren zonder optie om hun bestelling te annuleren ook al is het de schuld van de webshop dat ze dit kochten en vervolgens vele langer moeten wachten op hun bestelling.

Ik bedank jullie alvast bij voorbaat voor jullie inspanning en kijk uit naar jullie spoedig antwoord.

Mvg, Glenn

Marc Staf answered 1 jaar ago

Hi Glenn,

Wat vervelend dat je deze ervaring met Grow-Dutch hebt, goed dat je hierover aan de bel trekt.

We hebben het keurmerk ingetrokken omdat een webwinkel onder hetzelfde account niet heeft gereageerd op een geschil. Om deze reden worden van alle webwinkels die onder hetzelfde account vallen het keurmerk ingetrokken.

Je hebt helemaal gelijk dat een webwinkel verplicht is om een retourformulier aan te bieden, ik zie dat Grow-Dutch alleen een e-mailadres vermeld op de retourenpagina. Bij een herkeuring zou dit dan ook afgekeurd worden.