Skip to content

DWQA QuestionsCategorie: Questionsmag je als webwinkel verzendkosten berekenen bij een order en kosten voor retourneren ook bij de klant neerleggen?
anneke wempe asked 1 maand ago
Als een webwinkel verzendkosten aan de klant berekend voor een bestelling, en de klant het pakketje retourneert, kan het dat de klant dan weer voor de verzendkosten opdraait??

3 Antwoorden
Ismail Akhan Staf answered 1 maand ago
Beste Anneke,
Bedankt voor je vraag. Indien een consument gebruik maakt van het herroepingsrecht door binnen 14 na ontvangst van de bestelling dit te melden bij de webwinkel, hoort de webwinkel de oorspronkelijk betaalde verzendkosten ook terug te betalen. De kosten voor het retourneren kan echter wel neergelegd worden bij de consument. Ik hoop hiermee je vraag te hebben beantwoord en wens je een mooie dag toe.

Anneke answered 1 maand ago
Dus als ik het goed begrijp mag de webwinkel maar één keer verzendkosten door de klant laten betalen…
Dank voor je antwoord!

Ismail Akhan Staf answered 1 maand ago
De verzendkosten voor de retourzending mogen inderdaad bij de klant worden neergelegd. Meestal is dit terug te vinden op de pagina waarin het retourbeleid is opgenomen.

Je antwoord