migratie product reviews

DWQA QuestionsCategorie: Product reviewsmigratie product reviews
Sjoerd Kessels asked 1 jaar ago

Wij zijn bezig met een migratie van een standalone website van Lightspeed naar hun Omnichannel oplossing. Spijtig genoeg krijgen we daarbij een nieuwe Lightspeed eCom website. We gebruiken jullie Lightspeed app om o.a. product reviews te verzamelen. Lightspeed biedt niet de mogelijkheid om product reviews uit de oude site naar de nieuwe te migreren. Zr staan wel allemaal in het webwinkel profiel. Is er een mogelijkheid de bestaande reviews met terugwerkende kracht in de nieuwe Lightspeed website te krijgen?

Hi Sjoerd,

Goed dat je hier naar informeert, ik help je graag.

Met welke webshop ben je bij ons aangesloten?

We kunnen je daarmee helpen. Worden de product_ID's gewijzigd wanneer je van website veranderd? Zo ja, dan hebben we een lijst met de oude Product_ID's en een lijst met de nieuwe Product_ID's nodig.

Hoi Marc,

Bedankt voor je snelle antwoord. De webshop is Scrittura Elegante, id 1704.

De interne artikelcodes wijzigen inderdaad bij de migratie. Echter, ik zie in de productreview op Webwinkelkeur de SKU staan. Als jullie die gebruiken, die is niet veranderd bij de migratie.

Ik heb in de nieuwe Lightspeed shop (die nog niet live is) wel al de Webwinkelkeur app geïnstalleerd.

Sjoerd

Hi Sjoerd,

We hebben daar de product_ID's voor nodig, dus als je voor ons een lijst hebt met de oude en een lijst met de nieuwe Product_ID's dan kan mijn collega van het developmentteam er mee bezig. Je mag de lijsten mailen naar info@webwinkelkeur.nl

Hoi Marc,

Het veld Product_id bestaat niet in Lightspeed. In elk geval niet in de exportbestanden. Er is een internal_id en een internal_variant_id, en dan velden als sku, article_code, EAN, etc. Is het voor jullie dan te achterhalen welke het moet zijn?

Ik neem aan dat als je twee lijsten vraagt, elke positie in de twee lijsten naar hetzelfde product moet wijzen?

Hi Sjoerd,

Je mag ons de lijsten geven van de internal_ID's. De lijst met de oude Internal_ID's en een lijst met de nieuwe Internal_ID's. Weet je ook al wanneer je overgaat?

Sjoerd Kessels answered 1 jaar ago

Het duurt nog een week of twee voor we overgaan. Helaas is dit niet het enige dat niet standaard te migreren valt van een lightspeed website naar een lightspeed website, dus veel handmatig werk.

Ik probeer zo snel mogelijk een lijst te maken. Gaat even duren omdat de producten niet 1:1 zijn overgezet. Dus als ik een lijst van de oude en nieuwe site exporteer, komen de posities in de lijsten niet overeen. Ik neem aan dat dat wel belangrijk is?

Marc Staf answered 1 jaar ago

Geen probleem, neem er de tijd voor. Als ze klaar zijn mag je ze sturen naar info@webwinkelkeur.nl. En laat ons ook even weten wanneer de migratie gaat plaatsvinden, dan kunnen wij voor de tijd de product_ID's aanpassen.