Misbruik webwinkelnaam m.g.v. niet bestaande, illegale kortingcodes

DWQA QuestionsCategorie: JuridischMisbruik webwinkelnaam m.g.v. niet bestaande, illegale kortingcodes
Michel asked 10 maanden ago

Hallo,

Ik heb een probleem met één website die zonder vorm van overleg ongelooflijke kortingcodes publiceert voor artikelen die we wel verkopen. De codes bestaan dus niet, de kortingen zijn helemaal belachelijk en de website eigenaar/hosting zijn onbekend; er zijn geen contactgegevens bekend.

Ik heb verschillende contactpogingen gedaan via *@domeinnaam.nl, maar krijg ze allemaal onbestelbaar terug, of geen reactie.

Betreft de website https://www.populairekorting.com, 'onze' kortingcodes staan op pagina: https://www.populairekorting.com/korting/kefirshop-actiecodes.

De artikeltekst koppen zijn geharvest van onze webwinkel. De aanvullende teksten zijn taalkundig nogal tenenkrommend.

Evengoed krijgen we met enige regelmaat klachten van klanten die met zo'n code wat willen bestellen, wat natuurlijk niet lukt. Dan mogen wij het uit gaan leggen.

Is hier wat tegen te doen? Kunnen jullie daar wat tegen doen?

Hartelijke groet,

Michel Kemperman
Kefirshop

Marc Staf answered 10 maanden ago

Hi Michel,

Wat een vervelende situatie, ik snap dat je daar wat tegen wilt doen.

Omdat er niet wordt gereageerd op e-mails raad ik je aan om een jurist in te schakelen en op die manier te proberen ze te laten stoppen met deze praktijken. Helaas kunnen wij hier niet iets tegen doen.