Nederlandse vlag bij buitenlandse shopreviews

DWQA QuestionsCategorie: QuestionsNederlandse vlag bij buitenlandse shopreviews
Barthe Diepstraten asked 1 jaar ago

In ons Webwinkelkeur account wordt een Nederlandse vlag getoond bij buitenlandse shopreviews, terwijl bij de uitnodigingen wel de juiste vlag staat. Zouden jullie willen kijken wat er eventueel mis gaat of niet goed ingesteld is? Alvast bedankt.

Marc Staf answered 1 jaar ago

Hi Barthe,

Goed dat je deze vraag stelt, ik help je graag.

Om de correcte vlag bij de reviewer te matchen, gebruiken we de volgorde van deze logica:

1. De vlag die hoort bij het land van het IP-adres van de gebruiker als de taal een officiële taal is in dat land. Bijvoorbeeld een review in het Nederlands geschreven vanuit België krijgt de Belgische vlag.
  2. De vlag van het vestigingsland van de webshop. Als de taal een officiële taal is in dat land. Bijvoorbeeld een review in het Duits vanuit een IP-adres in Brazilië krijgt de Duitse vlag.
  3. De vlag bij het primaire land wat gekoppeld is aan een taal. Bijvoorbeeld een review in het Nederlands voor een Duitse webshop vanuit een IP-adres in Brazilië krijgt de Nederlandse vlag.

Je hebt als hoofdtaal Nederlands geselecteerd en daar geen andere talen bij ingesteld. Ik raad je aan om dat te doen. Je kunt hiervoor binnen het Dashboard naar Profiel > Online Profiel > Beheer Talen.