Pre order wachttijd

DWQA QuestionsCategorie: QuestionsPre order wachttijd
Pien asked 7 maanden ago

Hoi!

hoe lang mag een winkel je laten wachten op een pre-order? Zelf geven ze geen upates. Zelf er steeds om vragen. Artikel verdwijnt na een poos ook van de site zodat je geen aangepaste levertijden meer kan zien. Levertijden worden ook rustig meerdere keren verplaats. En dat hoor je alleen na vragen via email. Telefonisch kan niet. Email duurt gemiddeld 4 dagen een antwoord. Wachttijden van 1,5 jaar tot zelfs mensen met orders van al 4 naar geleden. Volledige bedragen worden vooraf betaald inc verzendkosten. Er worden 42 pagina’s verkocht met pre orders van totaal ongeveer 1500 producten. En dat is maar van 1 productgroep.
producten op voorraad worden wel snel geleverd. Daardoor een deel positieve klanten. Ze maken een mooi beeld op social media door reacties te verwijderen en personen te blokkeren als het niet naar hun zin is.

wat is hier tegen te doen en mogen ze je zo lang laten wachten zonder updates te geven?

Hi Pien,

Wat vervelend dat je zo lang moet wachten op een pre-order en dat je maar niets hoort.

Toen je de pre-order deed, is er toen een leverdatum afgesproken? Of een indicatie wanneer het product beschikbaar zou komen?

Pien answered 7 maanden ago

Hoi!

een geschatte leverdatum werd gezegd en is toen 4x verschoven na zelf steeds vragen. Ondertussen 1,5 jaar wachten al .tweede keer dat ik er ben ingetrapt. Vorige keer na bijna 2 jaar geannuleerd.

het erge is dat ze dit dus in zulke grote aantallen doen en er zoveel mensen zijn die klachten hebben en wachten.

En nu dat ze mij geblocked hebben van Facebook na een opmerking en ik hoor van meer mensen waarbij dat gebeurd is vraag ik mij af of hier iets tegen te doen is om te voorkomen dat ze op deze manier nog zoveel pre orders mogen verkopen met deze idioot lange wachttijden. Groetjes!

Marc Staf answered 7 maanden ago

Dat is wel erg vervelend inderdaad, dan kun je beter de pre-order annuleren. Als het zo lang duurt, komt het waarschijnlijk niet meer goed. Gaat het om een lid van ons?

Paulien Bos answered 7 maanden ago

Ze zijn slim genoeg om geen lid te zijn van jullie! Anders had ik klacht kunnen indienen..

met veel mailen en zeuren kan je wel cancelen en geld retour krijgen. Al duurt dat vaak ook lang en proberen ze je eerst om te praten om te ruilen.

maar het gaat mij er meer om of wat zij doen wel mag? Het gaat hier om grote getallen en bedragen die ze innen zonder jaren te leveren

Marc Staf answered 7 maanden ago

Zoals je het beschrijft, mag zeker niet. J moet er vanuit kunnen gaan dat een (pre) order binnen de afgesproken termijn geleverd wordt.