Product review feed Google

DWQA QuestionsCategorie: TechniekProduct review feed Google
Dennis van Ballegooij asked 5 maanden ago

Hallo,

Ik heb de google feed opgehaald voor product reviews om deze te gebruiken in Google Merchant Center.
Alleen geeft Google een melding over unieke id's, aangezien we zelfgemaakte producten hebben geeft Google de volgende informatie:

• Als u de fabrikant van een product bent (bijvoorbeeld op maat gemaakte of zelfgemaakte artikelen) en u geen officieel merk heeft, gebruikt u de winkelnaam als merk [brand] samen met een MPN [mpn] met een unieke ID die u zelf kiest.

Alleen [brand] en [mpn] staan niet in de feed.

Hoe zou ik dit voor elkaar kunnen krijgen?

Alvast bedankt

Dennis

Hoi Dennis,

Goed dat je contact met ons opneemt over de Google feed. Ik kan mij voorstellen dat je de merk en MPN tags in de feed opgenomen wilt hebben.

Op dit moment wordt deze data nog niet gedetecteerd door onze plug-ins. Het probleem is namelijk dat de meeste systemen dit niet hebben.
Als de GTIN/EAN velden worden gebruikt is het niet nodig om het MPN en het Merk te gebruiken. Het is wel een goed idee om deze velden op te nemen in de detectie van onze plug-ins.

Om te kunnen bepalen wat de mogelijkheden zijn de webshopsoftware die je gebruikt, hoor ik graag voor welke webwinkel je deze feed nodig hebt.

Wil je mij ook aangeven welke webshopsoftware je gebruikt?

Als de software een native optie heeft om de MPN en het merk op te slaan of op te halen, zou het kunnen worden toegevoegd. Maar als het op maat is gemaakt of afhankelijk is van een derde partij kunnen we het niet ondersteunen.

Ha Ismael,

Bedankt voor je antwoord.

Het gaat om de webshop namensmij.nl. wij maken producten zelf, dus een gtin/ean hebben we niet.

Ik ben zelf de website bouwer en gebruik wordpress met woocommerce. Ik gebruik ook een tool om de product feeds voor google merchant center te maken.

alvast bedankt

dennis

Beste Ismael,

Het volgende zou ook toegepast kunnen worden:

• Als uw producten geen unieke product-ID's hebben: Gebruik niet de kenmerken GTIN [gtin]merk [brand] of MPN [mpn] voor het product. Neem ook geen interne SKU's of andere specifieke waarden voor uw winkel op in deze kenmerken. Geef in plaats daarvan het kenmerk id bestaat [identifier_exists] op met de waarde onwaar false.

Dit zou misschien beter zijn voor onze webshop, aangezien we nog geen MPN hebben voor onze producten

Hoi Dennis,

De informatie over de identifier_exist lijkt niet over de productreviews feed te gaan maar over de productdata. De informatie over de productreviews feed kun je op deze pagina vinden: https://developers.google.com/product-review-feeds/schema#product_ids

Hierin wordt er echter niet gesproken over de mogelijkheid om zonder de Brand en MPN een reviewfeed te uploaden. Ons development team vind het wel een goed idee om deze informatie in de feed op te nemen. Een verandering hierin kan echter wel een tijdje op zich laten wachten.

Zij vroegen zich af of je met jouw tool ook een feed kunt aanmaken waarin de reviews worden meegenomen.

Beste Ismail,

Bedankt voor de tip.

De plugin die ik gebruik, lijkt dit ook te kunnen.

Ga ik hiermee aan de slag.

Bedankt!

Graag gedaan Dennis,

Voor nu lijkt het mij ook een goed idee om deze plug-in te gebruiken als workaround.

In ieder geval totdat de Brand en MPN door onze plug-in wordt gedetecteerd en meegenomen in de feed.