Retour te laat -> klant betaalt de nieuwe verzending niet

DWQA QuestionsCategorie: QuestionsRetour te laat -> klant betaalt de nieuwe verzending niet
Jennifer asked 1 jaar ago

Goedemiddag,

Ik heb een klant die haar bestelling te laat retour heeft gestuurd. Ik heb haar hierop gewezen en aangegeven dat we haar bestelling om die reden weer terug willen sturen naar haar. Zij moet dan wel de kosten voor de verzending eerst aan ons betalen. Echter reageert deze klant hier niet meer op. Wat doe ik nu? Ik kan deze items makkelijk verkopen aan een ander, maar eigenlijk zijn ze gewoon verkocht. Wat is hier de regel in? Mag ik deze spullen weer verkopen of moet ik het voor een bepaalde periode achterhouden?

Ismail Akhan Staf answered 1 jaar ago

Goedemiddag Jennifer,

Vervelend dat de retour te laat is verzonden. Ik kan mij voorstellen dat je het retour niet meer wilt accepteren en het pakje weer wilt terugsturen op kosten van de klant. Omdat het ook niet de bedoeling is dat de klant het geld en het product kwijt is, kun je het pakje terugsturen en de verzendkosten vorderen.

Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om het artikel door te verkopen en het bedrag terugstorten als het artikel weer is verkocht. Het aankoopbedrag kun je daarna overmaken aan de klant als deze tot die tijd niets van zich heeft laten horen. Je mag namelijk geen onredelijk voordeel uit de situatie halen door en het geld en het product te houden.

Ook kun je overwegen om coulant met deze late retour om te gaan in het kader van klanttevredenheid.

Ik hoop dat je hier verder mee komt en wens je alvast fijne feestdagen toe!