Retourneren

Huib Jansen asked 12 maanden ago

Goedemorgen,

Ik heb afgelopen week een order van vier eetkamertafels bij een klant uitgeleverd (totale orderwaarde circa €2600,-).

De tafels heb ik eerst bij de leverancier in moeten kopen. Drie dagen na levering bij de klant wilt de klant ze weer retourneren omdat hij ze toch "niet mooi vind". Hierdoor moet ik ze weer op gaan halen en moet ik maar hopen dat ik ze nog verkoop zonder originele verpakking e.d.

Kan dit allemaal zomaar? Nu al meerdere klanten zo gehad en ik moet zeggen dat je er zo aardig op leeg loop...

Bij voorbaat dank.

Huib Jansen

Marc Staf answered 12 maanden ago

Dag Huib,

Wat vervelend dat de klant de 4 eetkamertafels wil retourneren, ik snap dat je daar van baalt.

De wet is er duidelijk over, de tafels mogen binnen 14 dagen zonder reden retour worden aangemeld. Je mag niet eisen dat de tafels in de originele verpakking retour worden gestuurd. De kosten voor het retourneren mag je wel doorberekenen aan de klant. De verzendkosten voor het heensturen moet de klant wel teruggestort krijgen.

Als de klant de tafels meer heeft gebruikt dan noodzakelijk is om ze te proberen dan mag je wel de eventuele waardevermindering doorberekenen. Als dat niet het geval is moet het gehele orderbedrag teruggestort worden.