Review score op Google shopping

DWQA QuestionsCategorie: TechniekReview score op Google shopping
De Dondersteen asked 6 maanden ago

Hallo, enige tijd geleden hebben we de optie geactiveerd om de review score (Het aantal sterren)  op Google shopping bij de procuten te krijgen. Als het goed is zou het moeten werken ( Jullie gaven aan dat het een paar weken kon duren voor het werkte, maar tot op heden werkt het nog niet. We zijn de troubleshooter langs gelopen, maar kinnen niks vinden. Zouden jullie willen meekijken?

Marc Staf answered 6 maanden ago

Goedemorgen,

Bedoel je de sterren in de betaalde zoekresultaten? (Google Seller Rating)? Ik zie dat de shopreviews op de Google Indexering staan, wij hebben ze dus succesvol doorgestuurd.

Heb je gecontroleerd of je het niet per ongeluk hebt 'verduisterd' binnen je Google Ads instellingen?

Verder kan het zijn dat je de Google Seller Rating sterren de ene keer wél ziet verschijnen en de andere weer keer niet. Dat kan komen door deze redenen:

• Wanneer je meerdere keren (vaak achter elkaar) op dezelfde zoektermen zoekt, heeft dit invloed op de zoekresultaten van Google. Zowel van de organische als betaalde resultaten. Hierdoor kan het zijn dat Google de sterren (even) niet meer aan je laat zien.
  • Google bepaalt zélf de beste tijden om je Google Seller Rating sterren te laten zien. Het kan dus zijn dat je ze daardoor soms niet tegenkomt.
  • Google onthoudt waar je op zoekt of recentelijk op gezocht hebt (caching Google). Aan de hand van de cache bepalen ze of de sterren voor je relevant zijn of niet.