Sidebar pagespeed insights

DWQA QuestionsCategorie: QuestionsSidebar pagespeed insights
Stefan asked 12 maanden ago

Wanneer ik de keuze maak om de sidebar op de mobiele versie via een topbar weer te geven, krijg ik een foutmelding wanneer ik mijn pagina test in Google pagespeed insights. De sidebar plugin haalt de snelheid score met zo'n 30% onderuit. Hoe is dit op te lossen? Betreft een wordpress installatie.

Het volgende staat daar:

Gebruikt geen passieve listeners om scrollprestaties te verbeteren
Overweeg je touch- en event-listeners te markeren als passive om de scrollprestaties van je pagina te verbeteren.
Bron: webwinkelkeur.nl
/sidebar.js

Hi Stefan,

Goed dat je hier naar informeert, ik help je graag.

Onze Sidebar (of Topbar bij mobiele apparaten) werkt niet vertragend, we hebben dit onlangs juist verbeterd en sneller gemaakt. Het klopt dat je een melding krijgt over passieve listeners, maar dit heeft geen negatieve invloed op de snelheid van je website.

Hallo Marc,

Bedankt voor je reactie. De sidebar heeft wellicht geen negatieve invloed op de snelheid van de website, maar doordat hij lager scoort qua pagespeed komt de website waarschijnlijk wel lager in de google ranking. En dat wil ik juist voorkomen.

Aanvullende vraag. Wanneer ik ga voor de sidebar op de mobiel kan ik niet kiezen voor rechts en dan op 50% of 70% van de hoogte. Je kan hem alleen maar aan de bovenkant of aan de onderkant plaatsen. Bij mij werkt dat niet aangezien ik een mobiele template heb waarbij functionele knoppen op die plekken aanwezig zijn (bijvoorbeeld mijn account, home knop etc.). Hoe kan ik het ballonnetje op de juiste plek krijgen aan de zijkant op het scherm maar op de hoogte dat ik hem wil?

Hi Stefan,

Het klopt dat de topbar in conflict kan komen met fixed headers, bij de sidebar kun je de positie kiezen en hoeveel procent de afstand van de zijkant moet zijn. De mogelijkheden zijn echter beperkt.

Hoi Marc,

Maar het aanpassen van de hoogte waar de sidebar uitkomt kan niet? Oftewel dat die op dezelfde hoogte komt als waar de desktop sidebar uitkomt (van jullie eigen site).

Marc Staf answered 12 maanden ago

Je kunt wel de positie aanpassen, daarbij kun je kiezen uit een aantal posities (zoals boven, onder, linksboven, linksonder etc). Wanneer je in het dashboard naar Installatie en Sidebar gaat zie je bij de mobiele integratie die mogelijkheid.

Hoi Marc,

Dat is alleen maar de positie op de x-as, maar niet op de y-as. Ik wil de sidebar rechts en dan op de helft van scherm hoogte (y-as). Dan zit die dus precies op dezelfde hoote als de normale sidebar (desktop browser).

Marc Staf answered 12 maanden ago

Dat is inderdaad niet mogelijk, alleen de opties die je in het dashboard ziet staan zijn daarin mogelijk.

Hoi Marc,

Dat is jammer, zeker aangezien de sidebar beter scoort dan de topbar. Alleen de sidebar is in jullie configuratie niet te gebruiken met een wordpress thema die geoptimaliseerd is voor mobiele apparaten. Hopelijk kunnen jullie dit in de nabije toekomst wel integreren in de applicatie.

Marc Staf answered 12 maanden ago

Ja, ik ga het doorgeven aan ons developmentteam.