Veilig browsen badge - minimum vereisten niet behaald

DWQA QuestionsCategorie: QuestionsVeilig browsen badge – minimum vereisten niet behaald
Ewoud asked 2 jaar ago
Sinds gisteren hebben wij ons aangesloten bij WebwinkelKeur. Het installatieproces ging vlot en zonder problemen. Alleen de veilig browsen badge is tot nu toe niet toegekend. In het dashboard valt te lezen dat de minimum vereisten niet zijn behaald. Echter werken wij gewoon met een SSL verbinding en is de site malware vrij - dus m.i. zou de veilig browsen basis badge ook actief moeten zijn. Is er een manier om een nieuwe controle aan te vragen?

Beste Ewoud,

Goed dat je hierover aan de bel trekt, jammer dat je de basis security badge nog niet hebt.

We hebben een constante check lopen of een webwinkel een geldig SSL-certificaat heeft en dat er geen malware gedetecteerd is. Dit gaat via de Google safe browsing scan

Dat je geen badge heb kan dus komen door een ongeldig SSL-certificaat of dat de Google Safe Browsing Scan iets gevonden heeft. Ik raad je aan om dit eerst te checken.

Mocht dit in orde zijn laat het me weten dan kijk ik graag waar het mis gaat. ^Marc

Ewoud answered 2 jaar ago
Hi Marc, Volgens Google zijn er geen problemen gedetecteerd en een geldig SSL-certificaat hebben wij ook. Wat gaat er mis? Groet Ewoud
Marc Staf answered 2 jaar ago
Dag Ewoud, Dat is een goede vraag, we gaan het uitzoeken. Heb het doorgezet naar onze technische afdeling en ik laat je weten wanneer ik antwoord heb. ^Marc
Top, dank!
Dag Ewoud, Het issue is opgelost, je hebt nu een basic security badge. ^Marc
Ewoud answered 2 jaar ago
Klopt. Badge is nu goed inderdaad.   Bedankt Marc voor de snelle oplossing!
Marc Staf answered 2 jaar ago
Heel graag gedaan, fijn dat het zo snel is opgelost.