webwinkel noodzakelijk?

DWQA QuestionsCategorie: Questionswebwinkel noodzakelijk?
rutger asked 11 maanden ago

Goedemiddag,

Ik ben bezig met de installatie-wizard en het lijkt erop dat ik alleen reviews kan verzamelen als ik webwinkel software gebruik. Ik handel mijn betalingen af met Plug & Pay binnen een wordpress-omgeving voor mijn website. Dat betekent dat ik geen webwinkel software gebruik, ik heb ook maar twee producten.

Het is mij niet duidelijk hoe ik dit moet oplossen, hoe verzamel ik nu reviews?

Groet,

Rutger

Kim Staf answered 11 maanden ago

Hi Rutger! Goed dat je hiernaar vraagt. Op het moment dat je geen webwinkelsoftware gebruikt, heb je nog de mogelijkheid om handmatige reviews te versturen naar je klanten. Hoe je dit kan doen leg ik je hieronder graag uit:

1. Log in op je WebwinkelKeur Dashboard
  2. Ga naar reviews
  3. Kies voor uitnodigingen
  4. Klik dan op het plusje dat je in dit scherm ziet, deze staat een beetje aan de rechterkant
  5. Hier kan je handmatige review uitnodigingen versturen

Hopelijk kom je hier verder mee en ontvang je binnenkort heel wat mooie reviews.

rutger answered 11 maanden ago

Hoi Kim, Bedankt voor je reactie!

Er wordt gesproken over een bestellingsnummer. Is dat voor mijn eigen administratie, om het te koppelen aan een bestellingsnummer van een factuur?

De laatste maanden heb ik een aantal gratis gebruikers gehad, om gebruikerservaringen op te doen voor mijn e-learning. Deze mensen hebben geen bestellingsnummer, aangezien ze geen factuur hebben betaald. Kan ik hen wel een review laten afnemen?

Alvast bedankt!

Rutger

Kim Staf answered 11 maanden ago

Hi Rutger! Goed dat je dit even vraagt. :)

De ordernummers zijn van belang om aan te kunnen tonen dat het een echte klant is geweest. Echter kan je ook zonder nummer de uitnodiging versturen. De regels betreft het ontvangen van echte reviews zijn sinds kort flink aangescherpt. Daarom raad ik wel aan om een ordernummer in de uitnodiging te plaatsen.

Als er nog vragen zijn hoor ik die natuurlijk graag. Voor nu wens ik je alvast een fijn weekend toe!

Rutger answered 11 maanden ago

Hee Kim,

Ik snap dat het belangrijk is om te laten zien dat het een echte klant is. Hoe zou jij het in mijn situatie aanpakken? Is het genoeg om ze een bestelling te laten doen, maar dan met een kortingscode? Of wordt dat gezien als een niet-echte klant?

Alvast bedankt, Rutger

Kim Staf answered 11 maanden ago

Hi Rutger! Op het moment dat er een product wordt besteld bij jou, is het een klant. Of dit nou gratis of betaald is. In dit geval raad ik je wel aan om te gaan werken met ordernummers. Deze kan je dan bij de uitnodigingen zetten om aan te tonen dat het een klant van je is geweest. :) En zo heb je natuurlijk voor je zelf ook een mooi overzicht met alle ordernummers en bestellingen.