webwinkelkeur toevoegen aan shopify

DWQA QuestionsCategorie: Questionswebwinkelkeur toevoegen aan shopify
Robin Webers asked 10 maanden ago

Hallo,

Hebben jullie een goede en duidelijke uitleg hoe ik jullie widget kan toevoegen aan mijn shopify store?

De installatie uitleg is echt niet duidelijk. Waar moet ik bijvoorbeeld de iframe code plaatsen, is dit een stuk css/aangepaste liquid?

Ik heb alles al geprobeerd en het werk niet, ook op jullie youtube kanaal staat geen uitleg en op internet vind ik er ook niets over. Ja 1 iemand die hetzelfde probleem heeft gehad.

Graag jullie hulp, ik vind dit helemaal waardeloos.

Groet,

Robin

Ismail Akhan Staf answered 10 maanden ago

Beste Robin,

Ik begrijp dat het vervelend is om geen duidelijke uitleg over de plaatsing van de widget te vinden. Omdat er meerdere manieren zijn om de widget in Shopify te plaatsen hebben wij geen standaard uitleg hiervoor. Binnenkort plaatsen wij instructievideo's in onze kennisbank waaronder ook een video over het plaatsen van de widget.

De makkelijkste manier om de widget in Shopify te plaatsen is via het gebruik van de UBB code in plaats van de IFrame code. De UBB code kun je als tekst plakken in een tekstblok, zodat deze automatisch wordt aangepast naar de widget. Hiervoor is het wel nodig dat de sidebar actief is.

De sidebar kun je na de installatie van de onze Shopify app activeren door in de app op de link  "App embeds" te klikken.

Mocht je toch de IFrame code willen gebruiken, dan hoort deze in de liquid bestanden te worden geplakt. Als je het bijvoorbeeld in de footer wilt plaatsen hoort de footer.liquid te worden aangepast en de IFrame code hierin te worden geplaatst. Dit kun je bijvoorbeeld boven de </footer> tag plaatsen. De juiste positionering van de widget kan echter ingewikkeld zijn waardoor wij hiervoor doorverwijzen naar een webdeveloper.

Ik hoor het graag als je er nog vragen over hebt en wens je een fijne dag verder!