Webwinkelkeurmerk trekt snelheid uit de webshop...

DWQA QuestionsCategorie: QuestionsWebwinkelkeurmerk trekt snelheid uit de webshop…
Tobian van der Aa asked 1 jaar ago

Goedemiddag,

Wij gebruiken jullie keurmerk op de website echter maakt dit de website zeer sloom. Graag zou ik contact met iemand hier over willen om te zoeken naar een passende oplossing

Hi Tobian,

Goed dat je hier naar informeert, ik help je graag.

Bedoel je dat de Sidebar de website traag maakt? We hebben dit onlangs verbeterd, hierdoor is de laadtijd van de Sidebar een stuk sneller en zou de traagheid op moeten zijn gelost.

Of bedoel je iets anders?

Tobian van der Aa answered 1 jaar ago

als je een snelheid test doet op de website laat google de verbeter punten zien. Hier in komt naar voren dat de \"derdepartij\" Webwinelkeur zeer sloom is en je website hier door minder goed wordt gerankt.

webwinkelkeur.nl 103 KiB 139 ms /sidebar.js?id=1216587&c=2799142 (dashboard.webwinkelkeur.nl) 34 KiB 139 ms

Hebben meerdere websites hier last van? zonder de webwinkel app aan op mijn shopify website haalt mijn website een aanzienlijk snelle score op laad tijd van de pagina.

Marc Staf answered 1 jaar ago

Dank je. Dat is vreemd, we hebben de snelheid van de Sidebar juist onlangs verbeterd. Heb je de snelheidstest vandaag gedaan?

Wil je me een screenshot van de resultaten van de snelheidstest sturen via info@webwinkelkeur.nl? Dan kan ik dit doorzetten naar ons developmentteam.

Tobian van der Aa answered 1 jaar ago

ik heb screen shots gemaakt echt kan ik in dit "chat" programma geen fotos toevoegen.

Marc Staf answered 1 jaar ago

Klopt, wil je de screenshots mailen naar info@webwinkelkeur.nl?

Tobian answered 10 maanden ago

is hier al een oplossing voor, sprak een IT jonge die voor een klant jullie software heeft aangepast waar door de bovenste bar op telefoon pas laad als je begint met scrollen. Hier door zou je "first load speed" enorm verbeteren.

Marc Staf answered 10 maanden ago

Dag Tobian,

Ik heb je via de e-mail dit antwoord gegeven:

Onze Sidebar maakt de website niet trager.

Bij de pagespeed-test is de Sidebar veel sneller dan de andere genoemde scripts, het staat zelfs onderaan de lijst. De Sidebar is zeer licht en werkt via Cloudflare en laadt daardoor snel.

Er komt een kleine verbetering in de toekomst voor onze Shopify app, specifiek voor de Sidebar. Momenteel wordt het Sidebar script geladen via de app, die het laadt vanuit het Dashboard. We zullen het direct vanuit het Dashboard laden, het zal 1 request minder zijn en dit zou de snelheid iets moeten verbeteren, maar het is al erg snel.