Skip to content

Zending geweigerd omdat klant zich heeft bedacht

DWQA QuestionsCategorie: QuestionsZending geweigerd omdat klant zich heeft bedacht
k asked 12 maanden ago

De situatie is als volgt

Klant doet bestelling, echter bedenkt zich na enkele dagen en wil annuleren. Helaas is het pakket al verzonden. Klant geeft aan dat ze dan retour sturen.

Echter in plaats van retour te sturen besluit klant het pakket te weigeren aan de deur. PostNL accountmanager geeft aan; bij weigering aan de deur krijgt webwinkel de factuur van de terugzending. Echter klant eist het orderbedrag én de verzendkosten terug…

Mag webwinkel de kosten voor de retourzending in rekening brengen of inhouden van het terug te betalen bedrag?

1 Antwoorden
Marc Staf answered 12 maanden ago

Hi,

Goede vraag! Nee, de klant is niet verantwoordelijk voor de retourkosten wanneer het pakket geweigerd wordt aan de deur. Het pakket is dan namelijk nooit geleverd geweest.

In dit blog lees je er meer informatie over.

Je antwoord