WebwinkelKeur-lid aan het woord: het succesverhaal van webshop Beau Accessoires

Melany Beau Accessoires

Ben je benieuwd hoe andere webshop ondernemers het allemaal doen? Waarom zij WebwinkelKeur-lid zijn en wat ze zoal doen om zichtbaar te zijn en (minstens zo belangrijk) te blijven? Bij WebwinkelKeur zetten we ondernemers in de spotlight, op de homepage en hier op het blog. In dit interview staat Melany centraal, de ondernemer achter de sieraden- en edelstenen webshop Beau Accessoires. Je krijgt even een kijkje achter de schermen. Leer van de ervaringen en tips van Melany en ontdek hoe ook jij een succesvolle webshop kunt runnen. Lees snel verder.

Wie ben jij en wat doe je?

Mijn naam is Melany, en ik ben de oprichter van Beau Accessoires. Mijn passie ligt in het creëren van betekenisvolle sieraden met behulp van prachtige edelstenen. Mijn reis begon in 2015 toen ik begon met Beau Accessoires als een webshop voor sieraden. In 2018 heb ik een grootschalige transformatie ondergaan en besloten me te richten op handgemaakte sieraden met edelstenen. Mijn doel is om mensen te inspireren en te begeleiden op hun zoektocht naar balans, rust en zelfliefde door de edelstenen als een talisman te gebruiken. Naast het ontwerpen van sieraden geef ik ook afstandshealing-sessies, waarbij ik mijn spirituele gaven inzet om anderen te ondersteunen. Mijn reis is altijd geleid door een diepe liefde voor edelstenen en de wens om anderen te ondersteunen op hun eigen spirituele reis.

Hoe lang bestaat jouw webshop?

Ik ben in 2015 begonnen, dus mijn webshop bestaat al 8 jaar.

Hoe gaat de zaken?

Het is een reis met ups en downs geweest sinds de transformatie van mijn webshop in 2018. Ik heb me gericht op het creëren van betekenisvolle sieraden met edelstenen en het delen van de helende eigenschappen van deze prachtige stenen met mijn klanten. Mijn community is gegroeid en ik heb waardevolle relaties opgebouwd met mensen die geïnteresseerd zijn in edelstenen en persoonlijke groei. Ik geniet ervan om mijn passie en missie te delen en anderen te inspireren op hun reis naar balans en welzijn. Het is een constant evoluerende reis, en ik ben enthousiast over de toekomst en de mogelijkheden om mijn diensten en producten verder te verbeteren en mijn gemeenschap te laten groeien.

Wat is jouw meest favoriete product/categorie uit de shop?

Mijn favoriete productcategorie in de webshop is zonder twijfel de Mala kettingen en Edelsteen Armband-collectie. Elk stuk in deze collectie heeft een diepgaande betekenis en is doordrenkt met zorgvuldig geselecteerde edelstenen. Wat deze collectie zo speciaal maakt, is het feit dat elk stuk zijn eigen verhaal vertelt en is geïnspireerd door mijn persoonlijke reis en spirituele groei. Het creëren van Mala’s en edelsteenarmbanden gaat verder dan alleen het maken van sieraden. Ik laat me leiden door mijn omgeving en mijn eigen ervaringen om stukken te ontwerpen die niet alleen esthetisch aantrekkelijk zijn, maar ook krachtige symbolen van intentie. Deze sieraden zijn bedoeld om mensen te ondersteunen in hun eigen reis naar balans, rust en zelfliefde.

Elk stuk is met liefde en zorg gemaakt, en ik ben er trots op dat ik deze betekenisvolle stukken met anderen kan delen. Mijn passie voor edelstenen en sieraden komt tot uiting in deze collectie, en ik hoop dat ze degenen die ze dragen dezelfde vreugde en inspiratie brengen als ik ervaar bij het maken ervan.

Sinds wanneer ben jij WebwinkelKeur-lid?

Sinds 2017, toen ik erachter kwam hoe belangrijk het kan zijn, had ik het meteen gedaan!

Wat heeft je doen besluiten lid te worden van WebwinkelKeur?

Ik besloot lid te worden van WebwinkelKeur omdat ik wilde dat mijn webshop het hoogste niveau van vertrouwen en betrouwbaarheid uitstraalde naar mijn klanten. Als ondernemer besef ik dat er veel regels en voorschriften zijn waaraan je moet voldoen, en dit kan soms een behoorlijke uitdaging zijn om bij te houden. Door me aan te sluiten bij WebwinkelKeur wist ik dat ik op een eenvoudige en effectieve manier toegang zou hebben tot de benodigde richtlijnen en ondersteuning om ervoor te zorgen dat mijn webshop aan alle vereisten voldeed.

Bovendien geeft het WebwinkelKeur-keurmerk mijn klanten een extra gevoel van zekerheid. Ze kunnen erop vertrouwen dat mijn webshop ethisch opereert en de hoogste normen voor klantenservice en kwaliteit handhaaft. Dit is van onschatbare waarde in de competitieve wereld van e-commerce.

Kortom, de beslissing om lid te worden van WebwinkelKeur was een logische stap om zowel mijn eigen gemoedsrust als het vertrouwen van mijn klanten te vergroten. Het heeft mijn webshop geholpen om een positieve reputatie op te bouwen en heeft bijgedragen aan het succes van mijn bedrijf.

Wat vind jij het grootste voordeel van lid zijn?

Het grootste voordeel van het lidmaatschap is voor mij de jaarlijkse keuring. Door jaarlijks opnieuw gekeurd te worden, weet ik zeker dat mijn webshop altijd up-to-date is en voldoet aan de laatste richtlijnen en vereisten. Dit zorgt voor continuïteit in de kwaliteit van mijn webshop en biedt gemoedsrust, wetende dat ik geen belangrijke wijzigingen over het hoofd zie. Het is een vorm van ‘preventief onderhoud’ voor mijn webshop, wat me helpt om mogelijke problemen in de toekomst te voorkomen. Bovendien is het niet alleen de keuring zelf, maar ook het gemak om klanten beoordelingen te verzamelen en weer te geven, wat helpt om het vertrouwen en de transparantie te vergroten. Klantbeoordelingen zijn een essentieel onderdeel van mijn webshop, omdat ze andere klanten inzicht geven in de ervaringen van mijn vorige klanten. Zo kan mijn webshop nog meer vertrouwen opbouwen en transparantie bieden in wat klanten kunnen verwachten.

Wat doe jij om optimaal zichtbaar te zijn en te blijven?

Om optimaal zichtbaar te zijn en te blijven, neem ik verschillende stappen. Een cruciaal onderdeel van mijn zichtbaarheid is mijn betrokkenheid bij Sell your stuff online en hun SYSO VIP programma. Dit heeft me waardevolle inzichten en vaardigheden geboden om effectiever te zijn in content marketing. SYSO is niet alleen een bron van kennis, maar ook een geweldige community waar ik altijd terecht kan wanneer ik vragen heb of even vastloop in mijn zichtbaarheidsstrategie.

Een ander essentieel aspect is mijn branding. Door aan mijn branding te werken, heb ik helderheid gekregen over mijn doel en waar ik me op moet richten om mijn doelgroep effectief te bereiken. Ik ben dankbaar voor Mariko van SYSO, die niet alleen mijn branding heeft verzorgd, maar me ook heeft gecoacht gedurende het hele proces. Haar begeleiding was van onschatbare waarde en heeft me geholpen om een solide basis te leggen voor mijn strategie. Dit heeft me allemaal geholpen om mijn webshop te laten groeien en op te vallen.

Heb je nog een gouden tip voor andere webwinkel ondernemers?

Een gouden tip voor andere webwinkel-ondernemers is om jezelf niet voortdurend te vergelijken met anderen. Iedere webshop is uniek, en wat voor de ene werkt, werkt niet altijd voor de andere. Het is belangrijk om je eigen pad te volgen en dicht bij jezelf te blijven.

Daarnaast raad ik aan om een goede community te vinden waar je deel van kunt uitmaken. Soms kun je inderdaad vastlopen of met vragen zitten, en het is ontzettend waardevol om deel uit te maken van een groep waar je deze vragen kunt stellen. Het delen van kennis en ervaringen met andere ondernemers kan je inspiratie, inzichten en praktische tips opleveren om je webshop te laten groeien. Zelf vind ik mijn community bij Sell your stuff online, SYSO Insiders is de gratis instap-community. Ook heb ik een jaarabonnement bij shopping guide Happlify.

Webwinkelkeur-leden krijgen korting op meer zichtbaarheid bij Happlify!

Kan jouw webshop ook wel wat zichtbaarheid gebruiken? Wil je positief, authentiek en effectief onder de aandacht komen bij jouw doelgroep? Maak jouw webshop dan ook beter zichtbaar bij shopping guide Happlify. Als Webwinkelkeur-lid krijg je een flinke korting op het veel beter zichtbaar worden bij een super positief groter publiek! Wil je meer weten en/of je meteen aanmelden, ga dan naar Happlify.