Collega van de maand april: Robin

collega van de maand WebwinkelKeur

Achter WebwinkelKeur staat een team met toppers die er iedere dag hard aan werken om het internet veiliger te maken – en leuker. Eén voor één stellen onze collega’s zich graag aan jou voor, zodat je weet wie de gezichten zijn achter ons keurmerk. Of waar je Sandra van HR voor wakker mag maken – dat kan natuurlijk ook 😉. Deze maand is Robin aan de beurt!

Hey Robin! Vertel eens: wie ben je, en hoe ben je bij WebwinkelKeur terecht gekomen?

Geboren op een uitermate jonge leeftijd was ik een hongerige baby die zeer graag op ontdekkingstocht ging. Columbus had mazzel dat ie 538 jaar eerder dan ik geboren was. Hoe ouder ik werd hoe meer ik onderzocht naar de houdbaarheid en stresspunten van verscheidene objecten in mijn geboortehuis, dit tot frustratie van mijn ouders toe. Het was bij ons thuis niet ongewoon om een gedemonteerde pen, gebroken spatel of een verbogen post-it note houder (sorry moeder) te vinden. Maar lieve mensen dat is de wetenschap, dat kun je maar beter omarmen. Op school was ik een rolmodel. Een rolmodel voor vele andere scholieren die ook graag dromend uit het raam keken. Mijn creatieve gedachten konden mij eeuwig bezighouden en ik hoefde mij nooit te vervelen – handig bij het nablijven. Mijn latere studentenjaren zijn 1 waas van feestjes en bier gesponsord door studiefinanciering. Eén van de redenen dat ik nooit mee doe in discussies over belasting. Na deze jaren kwam ik al snel bij WebwinkelKeur terecht via een vacature op Facebook (bedankt Zuckerberg).

Kun je eens wat vertellen over je functie? Wat vind je bijvoorbeeld het allerleukste?

We noemen het UX; het draait allemaal om de interactie van de gebruiker met het programma/product. We proberen bij WebwinkelKeur altijd door te ontwikkelen, maar soms moet een ontwikkeling nogmaals onder de loep genomen worden omdat de verwachte interactie niet is zoals verwacht of gehoopt. Soms is dit een kwestie van een knop verplaatsen, maar van tijd tot tijd moet een roer compleet om. Voor nieuwe ontwikkelingen hebben we een ‘flow’ met de ontwikkelaars die in Sofia werken. We werken met een “KanBan” model. Omdat we eigenlijk een klein team hebben is het zeer belangrijk, maar ook lastig om prioriteiten te stellen. Je wilt bijna elk stuk feedback verwerken, maar helaas is dit niet realistisch. We doen ons best om sterke vooruitgang te boeken zodat we samen met onze leden kunnen blijven voorlopen op de concurrentie terwijl de consument ook profiteert. Het brainstormen blijft trouwens mijn favoriet!

Het brainstormen blijft trouwens mijn favoriet!

Waar houd jij je graag mee bezig buiten werktijd?

Mijn prachtige vrouw is zwanger. Dat betekent dat ik langzaam maar zeker alle hobby’s die ik heb nu de nek omdraai. Het is een beetje als stoppen met roken, maar dan omgekeerd. Je ruilt leuke zaken in voor slapeloze nachten en voedingsschema’s. Voorheen was ik fan van spelletjes en keek ik graag een filmpje. Tegenwoordig oefen ik gekke stemmetjes en sport ik elke dag een uur om me voor te bereiden op de uitputtingsslag die gaat komen. Mag gezegd worden: Ik doe het allemaal uit pure liefde en ik kan niet wachten om die kleine spruit vast te houden.

Heb je een guilty pleasure?

Guilty is a state of mind and i’m very innocent.

Waar mogen wij je voor wakker maken?

Brand bijvoorbeeld. Ik kan mij goed voorstellen dat dit eigenlijk ook een soort burgerlijke plicht is. Maar niet enkel brand hoor. Denk bijvoorbeeld ook aan een overstroming of een intergalactische aanval van buitenaardse wezens. Het lijkt mij gewoon zwaar lullig om de volgende dag op kantoor al die gave verhalen aan te horen over aliens waar je dan niet over mee kunt praten. Ik denk gewoon niet dat een droom over ‘de stoofschotel van afgelopen zondag’ op kan tegen een verhaal over ‘de door aliens ontvoerde buurman’. Maar goed, misschien nog vreemder in dit voorbeeld is dat we de volgende dag weer vrolijk op kantoor zitten (tja, WebwinkelKeur betaalt de lunch).

Als je voor één dag een superheld kan zijn, wie zou je dan kiezen?

Iedereen die superheldenstrips leest weet dat dit een strikvraag is. Die lui moeten hard werken en worden er in de meeste gevallen niet eens goed voor betaald. Dan kan ik net zo goed met een cape op kantoor komen. Nee, het superheldenleven is niks voor mij.
Ik zou bijvoorbeeld wel heel goed gitaar of piano willen spelen, uiteraard wel zonder er ook maar één seconde voor te hoeven werken.

Wat is je droomauto?

Het ding moet me van A naar B brengen, verder boeit het me niet veel.
Als het kan stap ik op de fiets!

Wat is jouw favo WebwinkelKeur-tool?

Nou, de ‘Hart voor de zaak badge’ vind ik een leuke badge die vrijwel iedereen kan verdienen.
Het geeft onze leden de kans om op een vrij zakelijk profiel toch wat persoonlijkheid te tonen. We weten dat consumenten dit belangrijk vinden en ze ook graag zien bij wie ze nu eigenlijk hun producten bestellen. De e-commerce voelt soms zo koud aan, maar met dit soort dingen kun je al snel een positief verschil maken!