Compleet nieuwe website!

Het heeft lang geduurd, maar vandaag is het zover. Onze geheel nieuwe website is online. Het begin van een nieuwe fase voor WebwinkelKeur.

Modern, simpel, responsive

Met het nieuwe WebwinkelKeur willen we een fundament leggen voor de toekomst. Niet alleen grafisch waren we uit ons jasje gegroeid, ook technisch was de oude website steeds moeilijker te onderhouden. Uitgangspunt van het nieuwe WebwinkelKeur is dan ook een modern en simplistisch design met daarbij duidelijke teksten aangevuld met grafische ondersteuning. Natuurlijk kan geen enkele website tegenwoordig meer zonder goede mobiele ondersteuning. Qua techniek hebben we gekozen voor een WordPress fundament, om zo de website beter beheerbaar te maken en direct onze blog geheel te integreren in de website. We zijn erg blij met het resultaat, wat echter niet wil zeggen dat we al klaar zijn. Stapsgewijs zullen we WebwinkelKeur de komende tijd blijven verbeteren. Jouw input is daarbij meer dan welkom.

Ontmoet Anna!

Op diverse plekken op onze website zul je ons nieuwe icoon genaamd “Anna” tegenkomen. Anna is de nieuwe mascotte van WebwinkelKeur. Anna vervangt hiermee de foto die we vroeger op meerdere plekken lieten terugkomen. Gezien het feit dat dit vroeger een stockfoto was, was het tijd voor een exclusief en herkenbaar WebwinkelKeur icoon. Anna is nu al te bewonderen op de voorpagina voor webwinkels en komt ook in ons dashboard en op onze Facebook pagina terug. De komende tijd gaan we ook ons bannermateriaal en de WebwinkelKeur sidebar een restyling geven waarmee alles weer aansluit bij onze nieuwe huisstijl.

Webby & Cor ontmoeten Anna
Webby & Cor ontmoeten Anna

Meertalige ambities

Sinds vandaag is ook de beta versie van ons meertalig pakket beschikbaar. Hiermee wordt het mogelijk om ook Duitse of Engelse klanten de mogelijkheid te geven om jouw webwinkel te beoordelen, een goede stap in de richting van een Europees keurmerk. Het gaat hier om een beta versie welke we de komende weken samen met jou hopen te testen.

Het is onze ambitie om komend jaar in ieder geval Engelse, Duitse, Franse en Spaanse webwinkels te ondersteunen. Onze zuiderburen waren natuurlijk al van harte welkom.

Europees EMOTA keurmerk
Europees EMOTA keurmerk

Notitie, 18 december 2019: EMOTA stopt met bestaan vanaf 1 januari 2020. Alternatief voor het Europese keurmerk: ValuedShops.

Continu verbeteren

Met de nieuwe website zijn we nog niet klaar. Veel van onze ambities zitten in het nieuwe design, tijdens het ontwikkelproces kregen we echter telkens nieuwe ideeën. Hierdoor heeft de ontwikkeling ook langer geduurd dan eerder voorzien. Om het geheel niet nog langer uit te stellen, hebben we gekozen om enkele gave ideeën stapsgewijs te gaan realiseren. Je kan de komende tijd stapsgewijs verbeteringen verwachten. Zo gaan we het menu nog verder optimaliseren en staan er grafisch ook nog verbeterpunten op de planning. Zowel onze front-end als onze back-end zijn nu echter technisch klaar voor de toekomst. Dit geeft ons de mogelijkheid om vooruit te blijven gaan.

Designer aan het woord

Ben Boogaardt van WebAndBrand was zowel verantwoordelijk voor het design van de oude als van de nieuwe website. We vroegen Ben dan ook om een toelichting bij het nieuwe design.

In korte tijd is WebwinkelKeur erg gegroeid. In ledenaantallen, maar zeker ook in volwassenheid. Vijf jaar geleden heb ik bijgedragen aan de branding en de website waarmee WebwinkelKeur haar groeispurt begonnen is. Sinds die tijd is er veel veranderd. Internet, e-commerce, technologische voortuitgang en de organisatie WebwinkelKeur zelf. Dus was het tijd voor iets nieuws.

Een nieuwe start biedt de gelegenheid om over de onderste laag na te denken. Wat is WebwinkelKeur, voor wie is ze er en wat wil ze uitstralen? Van de oude website hebben we bovendien ook veel geleerd. Op basis van onze expertise hebben we een nieuw fundament bepaald en zijn we aan de slag gegaan met ontwerpen en ontwikkelen. Met resultaat.

Het nieuwe WebwinkelKeur.nl is inhoudelijk en qua navigatie opnieuw samengesteld. En visueel en qua gebruikte technieken méér dan gemoderniseerd. De website zal continu verbeterd en aangevuld blijven worden. Met deze website staat WebwinkelKeur aan het begin van een nieuw tijdperk.

Ben van WebAndBrand
Ben van WebAndBrand

Jouw feedback telt

We zijn er nog niet, een goede website wordt pas uitstekend na stapsgewijze verbeteringen. Bij de oude website waren de meeste hobbels al gladgestreken, dat zullen we met de nieuwe website opnieuw moeten doen. Graag ontvangen we daarom jouw feedback. Dit kan per e-mail, maar je kunt ook onderstaand reageren op dit blog. Alvast bedankt!