Gebruik jij al een verzendplatform?

Verzenden via Verzendplatform

Als je een webshop hebt waarvoor je pakketjes naar je klanten verzendt, weet je waarschijnlijk wel hoeveel tijd het kost om uit te zoeken welke vervoerder de beste keuze is voor dat pakketje. Er is immers zoveel keuze. Zo zijn er veel verschillende vervoerders met ieder eigen leveropties, eisen voor verschillende pakketjes en inleverpunten of ophaalmogelijkheden.

Om dit werk uit de handen te nemen is hier nu een oplossing voor. Door je webshop te koppelen met een verzendplatform krijg je dit allemaal inzichtelijk. Zo bespaar je veel werk om dit allemaal uit te zoeken en kun je, door automatiseringen, veel tijd en geld besparen op je logistieke proces.

Veel bezorgmogelijkheden maken het verzendproces duur en tijdrovend

Met de gigantisch snelle ontwikkelingen in de afgelopen jaren, zijn ook de bezorgmogelijkheden voor consumenten uitgebreid en geoptimaliseerd. Maar hierdoor hebben webshop-eigenaren juist meer zorgen. Er is tegenwoordig zoveel keuze uit diverse vervoerders, met ieder veel verschillende en onduidelijke prijsstellingen, verschillende retourregelingen, verzekeringen en verschillende eisen per pakket. Ondernemers hebben hier vaak dagelijks mee te maken waardoor het verzendproces een dure uitgave is geworden, dat veel tijd in beslag neemt.

Een verzendsoftware geeft je veel meer duidelijkheid over de verzendprijzen. Deze software-partijen bieden abonnementen aan met vaak zelfs een gratis optie. Hoe dat werkt? Klanten betalen gewoon per label, maar zo profiteren ze direct van de goedkopere verzendtarieven van het verzendcontract die het verzendplatform al heeft. Je kan het dus altijd eens proberen, het kost je niets extra!

Hoe het werkt?

Het werkt eenvoudiger dan je misschien zou denken. Eerst koppel je je verkoopkanalen, of dit nu via Shopify, Woocommerce, Lightspeed of een ander systeem gaat. Vervolgens selecteer je de vervoerders die je wil, zoals PostNL, DHL, DPD, UPS etc, of laad je je eigen verzendcontracten in. Je print de label en het pakketje is klaar om verzonden te worden. Eenvoudiger kan bijna niet!

Veel verzendsoftware bieden daarnaast diverse tools aan. Zo kan je bij een aantal verzendregels instellen om automatisch een vervoerder te kiezen voor een bepaald type pakket. Ook krijg je vaak toegang tot je eigen retourportaal waarin je de retourredenen heel overzichtelijk in een dashboard hebt. Met een eigen track & trace pagina kunnen je klanten precies zien waar het pakketje is. Er zijn zelfs verzendsoftware die tools aanbieden waarbij je de pakbon scant en zo direct de label kan printen.

Dit blog is geschreven door Innosend

Sorry, maar ik heb zelden een blogartikel gelezen wat nietszeggender is dan dit. Het is “nieuws” uit het steentijdperk en het geeft op geen enkele vraag antwoord. Ik zou m’n AI tool maar eens goed onder de pet kijken, hier is het in ieder geval flink uit de bocht geschoten.

Hoi JP,

Wij doen dagelijks ons best om interessante en leuke blogs te schrijven voor onze leden en voor consumenten. Zo werken we ook met partners die blogs aanleveren, zodat we op allerlei gebieden onze leden kunnen informeren met onderwerpen waarvan wij denken dat zij hier iets aan hebben. Jammer dat het voor jou een nietszeggend blog is. Hopelijk zijn er ook genoeg onderwerpen en blogs die wel je interesse wekken. Oja, en AI is hier niet aan te pas gekomen 😉