Wel ons keurmerk, reviews elders verzamelen?

reviews elders verzamelen webwinkelkeur

Wel ons keurmerk, niet ons klantbeoordelingssysteem? Ook dat is mogelijk!

Sinds kort hebben we meer mogelijkheden bij het verzamelen van reviews. We blijven natuurlijk een innovatief keurmerk en zitten zeker niet stil. We willen dat onze leden het beste uit onze pakketten kunnen halen. Het is daarom nu mogelijk om een ander reviewsysteem primair te maken. Deze kun je eenvoudig beheren binnen ons dashboard.

Elders reviews verzamelen?

Je kunt bij WebwinkelKeur naast het keurmerk ook klantbeoordelingen verzamelen. Maar wat als je elders al klantbeoordelingen verzamelt?

Het was al mogelijk om extern verzamelde beoordelingen (via bijvoorbeeld Facebook, Google of Feedback Company) op onze ledenpagina weer te geven. Ons beoordelingsformulier was dan alleen nog steeds beschikbaar.

Vanaf nu is het ook mogelijk ervoor te kiezen om je klantbeoordelingen te verzamelen via een ander reviewsysteem en ons beoordelingsformulier uit te schakelen. Je gebruikt onze sidebar en widget nog steeds, alleen leidt je ledenpagina de klant door naar een ander systeem om daar een beoordeling achter te laten. Zo verwijst de knop rechts bovenin ‘Deel uw ervaring’ niet meer naar ons systeem, maar naar een ander reviewsysteem.

Hoe het er nu uit ziet op de ledenpagina:

ledenpagina oud webwinkelkeur reviewsysteem reviews

Hoe het eruit komt te zien als je bijvoorbeeld The Feedback Company primair maakt:

ledenpagina nieuw webwinkelkeur reviewsysteem reviews

Het doorverwijzen naar een systeem kan overigens enkel wanneer je deze binnen je dashboard al hebt toegevoegd. Dit kan onder > Beoordelingen > Externe bronnen > Toevoegen. Wij laten vervolgens je totale reviewscore zien op onze (interactieve) uitingen.

Het primair instellen is momenteel alleen mogelijk voor Kiyoh en The Feedback Company. In de toekomst volgen wellicht andere partijen.

Klanttevredenheid meten voor ons belangrijk

Het klinkt wellicht een beetje gek dat een keurmerk met eigen reviewsysteem het nu mogelijk maakt om een ander systeem te gebruiken. Wat wij als keurmerk echter belangrijk vinden is dat we de klanttevredenheid kunnen meten. Zo kunnen wij de service en kwaliteit van een webwinkel beoordelen. Zolang dat mogelijk is en eerlijk gebeurt, maakt het ons niet uit waar deze reviews worden verzameld. Onze taak hierin om het inzichtelijk te maken, voor zowel de webwinkelier als de consument. Op die manier kunnen wij de kwaliteit waarborgen. Natuurlijk zijn we er zelf van overtuigd het beste reviewsysteem te hebben, maar de keuze is aan jou ;-).

Beheren binnen ons dashboard

Het primair maken van een beoordelingssysteem kan eenvoudig binnen ons dashboard. Klik hier om in te loggen en ga naar > Webwinkels > Kies desbetreffende webwinkel > Beoordeling doorverwijzing > Kies het systeem. Voordat je een ander reviewsysteem primair kunt maken, moet deze binnen ons dashboard onder Beoordelingen > Externe Bronnen toegevoegd zijn.

Ook gebruik maken van onze diensten?

Nog niet aangesloten bij WebwinkelKeur, maar wil je ook gebruik maken van een innovatief keurmerk dat actief met je meedenkt? Word dan lid van ons keurmerk en maak gebruik van onze vele mogelijkheden!

Hoi Sibel,

Facebook is afgelopen jaar overgestapt van 1-5 sterren recensies naar ‘aanbevelingen’ door consumenten voor bedrijven. Kunnen die Facebook-aanbevelingen ook worden weergegeven als ‘externe reviews’ als ik bij jullie klant wordt? Ik overweeg wel lidmaatschap van webwinkelkeur, maar ben dus nog een lid.

Dag Nadine,

Goed opgemerkt! En leuk om te vernemen dat je overweegt lid te worden bij ons. Ik help je graag verder. Het klopt inderdaad wat je zegt met betrekking tot Facebook. Achter de schermen van WebwinkelKeur zijn we dan nu ook druk bezig om te kijken naar de mogelijkheden hoe we de aanbevelingen kunnen vertalen naar ons systeem. Zodra ik meer weet, laat ik het je direct weten. Mocht je nog andere vragen hebben met betrekking tot ons lidmaatschap, dan verneem ik die natuurlijk ook graag.

Groetjes, Sibel

Dag Ihab,

Goed dat je deze vraag stelt.

Ik zie dat je zowel via ons als via Google en Trustpilot reviews verzameld. De klant kan via de reviewpagina naar deze externe bronnen gaan om een review achter te laten. Voor Google is er een aparte knop met de tekst ‘Beoordeel via Google’. Verder hebben we sinds kort Multi-platform review uitnodigingen. Met Multi-platform review uitnodigingen stel je in hoeveel procent van de uitnodigingen na een bestelling naar specifieke ‘externe bronnen’ zoals Google of Trustpilot verwijzen. Hoe dit werkt, lees je hier.

Ik hoop dat je hiermee verder komt. ^Marc