Nu vlaggen van landen zichtbaar bij reviews!

vlaggen van landen zichtbaar bij reviews

Stilzitten kennen we niet echt bij WebwinkelKeur! We zetten ons graag in voor het optimaliseren van onze diensten en producten. Dit keer was het de beurt aan de reviews van de klanten. Het kan natuurlijk voorkomen dat je niet enkel Nederlandse klanten hebt. Daar hebben we nu iets voor bedacht! Het automatisch toevoegen van een landvlag bij de reviewschrijver.

Vlaggen bij reviews van het land van de klant

We hebben verschillende vlaggen, waaronder de Belgische vlag, toegevoegd aan het reviewsysteem. Wanneer een klant van jouw webshop een review achterlaat, zal er automatisch een landvlaggetje aan zijn of haar review gekoppeld worden. Het is vooral een mooie update voor Vlaamse webwinkels. Voorheen gaf het vlaggetje enkel de taal van de beoordeling aan, dat is handig op meertalige ledenpagina’s. Maar daardoor werden bij Vlaamse klanten ook een Nederlandse vlag getoond. Nu geven we daar de Belgische vlag weer.

Met de vlaggetjes kun je je nog meer onderscheiden op een meertalige ledenpagina. Je ziet dus snel, zonder de review zelf te lezen, in welke taal deze geschreven is. Misschien wist jij al waar je klanten vandaan kwamen, maar zo ziet de bezoeker van jouw webshop dat nu ook!

landvlaggetjes bij reviews
Verschillende landvlaggetjes zichtbaar bij reviews

Hoe werkt het systeem?

Om de correcte vlag bij de reviewer te matchen, gebruiken we de volgorde van deze logica:

1. De vlag die hoort bij het land van het IP-adres van de gebruiker als de taal een officiële taal is in dat land. Bijvoorbeeld een review in het Nederlands geschreven vanuit België krijgt de Belgische vlag.
  2. De vlag van het vestigingsland van de webshop. Als de taal een officiële taal is in dat land. Bijvoorbeeld een review in het Duits vanuit een IP-adres in Brazilië krijgt de Duitse vlag.
  3. De vlag bij het primaire land wat gekoppeld is aan een taal. Bijvoorbeeld een review in het Nederlands voor een Duitse webshop vanuit een IP-adres in Brazilië krijgt de Nederlandse vlag.

Altijd de juiste vlag?

Het is helaas onmogelijk om met 100% zekerheid de juiste vlag bij de elke klant te tonen. Daarom hopen we met de 3 logica van hierboven zo dicht mogelijk bij het juiste eind te zitten. Het kan daardoor voorkomen dat er net die ene keer een verkeerd vlaggetje staat.

Happy flagging!

Beste,

Leuke functie!!!!

Alleen hoe wijzig je het vlaggetje als er geen juist vlaggetje staat?

Bij Nederland/België hebben we er weinig moeite mee….
Maar alle overige reviews denk aan Spaans Duits Italiaans…… zouden we dit graag wel goed hebben staan omdat we simpelweg nog niet veel hiervan hebben.

Graag uitleg en bedankt voor de toevoeging!

Daniel Schmidt

Walvis Products B.V.

Dag Daniel,

Bedankt voor je feedback!
Helaas is het aanpassen van het vlaggetje voor leden niet mogelijk, dit kunnen wij op de achtergrond echter wel doen. We hopen dat in de meeste gevallen deze fouten worden voorkomen door onze logica, kom je dan toch nog fouten tegen dan kun je ons eventueel even een berichtje sturen met onderbouwing 🙂