Reviews uit andere platformen worden automatisch toegevoegd

verschillende reviews in een overzicht

Als keurmerk zijnde vinden we het belangrijk dat er zo’n eerlijk en compleet mogelijk beeld wordt getoond van webshops. Zo kan de consument nóg betrouwbaarder online aankopen doen. Een dergelijk beeld kan worden gerealiseerd door reviews uit verschillende platformen op één pagina te tonen. Dit was al mogelijk bij de ledenpagina’s van WebwinkelKeur en nu hebben we deze feature geautomatiseerd!

Compleet beeld van webshops tonen

We zijn bij WebwinkelKeur ervan bewust dat je reviews kunt ontvangen via verschillende platformen. Zowel positieve als negatieve beoordelingen. Het kan bijvoorbeeld zijn dat je vóór WebwinkelKeur al via andere platformen waardevolle reviews hebt verzameld (en dit wellicht wilt voortzetten). Wel zo fijn als deze op één pagina worden getoond, gezien deze verzameling aan reviews een compleet plaatje weergeeft van de service van jouw webshop.

externe reviews webwinkelkeur
Voorbeeld externe reviews op je ledenpagina

Reviews uit andere platformen

Velen van jullie zijn al bekend met het feit dat je bij WebwinkelKeur externe reviews van zoals Yotpo, Beslist en Trustpilot kunt toevoegen aan het overzicht van reviews. Op je persoonlijke ledenpagina kan de consument vervolgens zien waar je allemaal reviews hebt verzameld, hoeveel dit er zijn en wat de totaalscore daarvan is. Ten slotte wordt het reviewgemiddelde gebaseerd op de verzameling van al deze reviews. Een zo compleet mogelijk beeld dus!

Proces nu automatisch

Waar je voorheen zelf de reviewbron moest zoeken en toevoegen binnen je dashboard, zullen we de reviewbron nu zelf detecteren en automatisch toevoegen aan jouw account. Dat betekent uiteindelijk minder werk voor jou en een completer beeld voor de consument. Een verbetering van deze feature – al zeggen we het zelf!

Hou je de reviews van verschillende platformen liever gescheiden? Dan kun je deze binnen je dashboard uitschakelen, waardoor ze niet meer worden getoond op jouw ledenpagina. We raden aan dat je dit zo snel mogelijk controleert zodat je niet voor een verrassing staat! Dit kun je doen binnen je WebwinkelKeur Dashboard > Reviews > Shopreviews > Klik dan op het tandwieltje boven aan naast Reviews > Externe Reviewplatformen.

externe reviews dashboard webwinkelkeur
Externe reviews binnen je WebwinkelKeur dashboard

Enkele bijzondere gevallen

Bij de nieuwe feature stuiten we op enkele bijzondere gevallen. Zo zijn er nog reviewbronnen die niet automatisch gevonden zullen worden. Denk hierbij aan Facebook reviews, die eigenlijk enkel privé aangeboden worden en niet publiekelijk worden getoond. Je moet bijvoorbeeld eerst bij Facebook inloggen om ze te kunnen zien. Hier is een oplossing voor! Je kunt namelijk bij Facebook instellen dat deze beoordelingen publiekelijk worden getoond. Wanneer je dit hebt ingesteld, kunnen wij ze wél voor je tonen via WebwinkelKeur.

Dan heb je nog de reviews via Google. Deze kunnen wij helaas niet automatisch detecteren, waardoor je ze handmatig zal moeten toevoegen. We adviseren daarom om even in te loggen binnen je dashboard en de huidige reviewbronnen te bekijken om zeker van te zijn welke nu wel en niet gedetecteerd zijn en dus worden getoond.

Als je beoordelingen uit een bepaald platform mist, dan kun je deze alsnog handmatig toevoegen zoals je dit in het verleden kon doen. Er is enkel een functionaliteit bijgekomen en niets van de oude feature verwijderd. Enfin, een kleine klus voor een completer beeld voor jouw toekomstige klanten!

svp direct weer terugdraaien! ik ben ineens 280 reviews kwijt! jullie halen nu nog maar 20 reviews van bol op ipv eerder alle bij mij ongeveer 300. Kan je niet zomaar spontaan doen op de vrijdagmiddag! :(:(:(

Beste Jochem,

Bedankt voor je bericht.

Inmiddels hebben wij meerdere meldingen van leden gekregen over dit probleem. Er zijn wat onvoorziene complicaties bij deze feature. We houden een lijst bij van alle issues en zijn ermee bezig. Hopelijk kunnen we je morgen positief berichten.

Hopende je voor nu voldoende te hebben geïnformeerd.

Caleni

Webwinkelkeur

“Je kunt namelijk bij Facebook instellen dat deze beoordelingen publiekelijk worden getoond…” Ik heb net gezocht, maar… Hoe dan? Ik kom er niet uit op Facebook.

Beste Rogier,

Bedankt voor jouw vraag. Dat jouw beoordelingen niet openbaar zijn kan door verschillende factoren worden beïnvloedt. In het geval van jouw pagina komt het vermoedelijk doordat je een leeftijd limiet hebt ingesteld. Daardoor zijn de beoordelingen niet openbaar, maar pas zichtbaar als je deze check hebt doorlopen. Wij kunnen de beoordelingen dan niet automatisch binnenhalen.

Groet, Asoka

Mooi dat jullie een en ander automatiseren maar nu zijn wel mijn beoordelingen van Facebook en Google weg, 32 in totaal. De instructies die jullie geven kloppen niet. Op Facebook zijn aanbevelingen altijd openbaar en ik heb geen leeftijdsbeperking er in staan. En bij alles wat ik invoer bij Google toevoegen krijg ik een foutmelding.

Ter info Google places is tegenwoordig Google business

Beste Johan,
Bedankt voor jouw reactie. Waar het gaat om de Facebook beoordelingen kan het zo zijn dat deze niet openbaar zijn als de privacy instellingen dit voorkomen. Dit hoeft niet alleen met een leeftijdsbeperking te maken te hebben. Het advies is dan ook om de privacy instellingen na te kijken.

Een tweede gegeven waar het soms mis gaat is de bekende url. Is de bekende url bij Facebook anders dan bij WebwinkelKeur, dan kan een bron niet worden toegevoegd. Dit is om misbruik te voorkomen. Denk daarbij ook om verschillende subdomeinen, zo is “shop.website.nl” een andere url dan “www.website.nl”.

Als het om Google gaat dan is het belangrijk dat adres, domein, btw nummer en KvK nummer precies overeenkomen met wat er in ons systeem staat. Het kan in dat geval dus helpen dat even na te kijken. Mocht het daarna nog niet werken dan kan je ons altijd mailen zodat we het verder voor je kunnen uitzoeken.

Groet, Asoka

Beste Frederic,

Bedankt voor je reactie. Helaas is dit niet mogelijk. Dit omdat deze moeilijker te controleren zijn.

Groet,

Caleni