Voorkom een versplinterd beeld van je webshop met deze feature!

bescherm je reputatie en voorkom een versplinterd beeld van je webshop

Als webwinkelier doe jij er vast alles aan om – goede – reviews te verzamelen en hiermee een betrouwbare reputatie op te bouwen. Als keurmerk- én reviewpartij proberen wij dit proces voor onze leden zo eenvoudig en soepel mogelijk te maken. Je zult echter wel gemerkt hebben dat je te maken krijgt met – vaak slechte – reviews die worden geplaatst op externe platforms. Tijdrovend en frustrerend om dit allemaal bij te houden! Om een versplinterd beeld van jouw reputatie te voorkomen, hebben wij daarom een nieuwe feature bedacht: Multi-platform Review Requests.

Eerlijk beeld van jouw webshop op diverse platforms

Reviews zijn de stem van je klanten. Waardevolle content om potentiële klanten over de streep te trekken en je dienstverlening te verbeteren. Zoals je wellicht hebt gemerkt is de ene review de andere niet. Dat is ook niet zo erg, gezien je daar bijvoorbeeld van kunt leren en zo je diensten of producten kunt verbeteren. Maar als de reviews op meerdere platforms worden geplaatst, krijg je een versplinterd beeld van je webshop én wordt het onderhoud ervan lastig.

Stel nou dat alle tevreden klanten een review plaatsen bij partij A en alle ontevreden klanten een review plaatsen bij partij B. Potentiële klanten die vervolgens jouw bedrijf opzoeken, krijgen uiteenlopende scores te zien bij diverse reviewpartijen. Super verwarrend! Wie moeten ze dan nog geloven? Binnen no time hebben ze je webshop weggeklikt en zoeken ze elders verder.

Wij willen onze leden de kans bieden deze scheve verhoudingen te balanceren zodat op meerdere platformen een correct en redelijk beeld wordt geschetst van wie jullie zijn. Daarom introduceren wij onze nieuwe feature: Multi-platform Review Requests!

Hoe werken Multi-platform Review Requests?

Met de nieuwe feature van WebwinkelKeur kun je een percentage van de reviewverzoeken die je verstuurt door laten verwijzen naar een externe bron. Normaliter vraag je bij de reviewverzoeken de klant om een review te plaatsen bij WebwinkelKeur. Met Multi-platform Review Requests krijg je de gelegenheid om een deel van je klanten reviewverzoeken te versturen die verwijzen naar externe platformen. Zo verzamel je vanuit één omgeving actief reviews voor op meerdere platformen!

Je vraagt vanuit WebwinkelKeur een review bij een ander platform!

Hoe maak je gebruik van Multi-platform Review Requests?

Wanneer je gebruik wilt maken van Multi-platform Review Requests, dien je de gewenste externe platformen te koppelen aan jouw WebwinkelKeuraccount. Mocht Google bijvoorbeeld een gewenste externe bron zijn, dan kun je 50% van de verstuurde reviewverzoeken door laten verwijzen naar Google. Op die manier verzamel je actief reviews op dat platform én nog steeds op Webwinkelkeur. Deze nieuwe feature is te gebruiken voor leden met een PRO-pakket.

Reviews op meerdere platformen en toch alles op één plek

Met onze nieuwe feature zorg je er dus voor dat externe platformen dezelfde reputatie laten zien van jouw webshop. Alleen krijg je dan dat je reviews verspreid staan, terwijl je juist wil laten zien dat je zoveel mooie reviews hebt behaald in zijn totaal! Wij zouden WebwinkelKeur niet zijn als we daar niet aan gedacht zouden hebben.

Als je elders reviews hebt staan, dan kun je die via WebwinkelKeur al koppelen als externe bron. Zo kunnen je prospecten op één centrale plek je reviews en gemiddelde score inzien. Dat geeft vertrouwen!

Al met al een hoop extra waarde wanneer je jouw externe review scores koppelt bij WebwinkelKeur. Het zal het managen van reviews een stuk makkelijker maken! Ook wanneer je niet gebruik maakt van het PRO-pakket, kun je externe reviewbronnen makkelijk weergeven op je ledenpagina. Voor het spreiden van jouw reviewverzoeken is wél een PRO-pakket noodzakelijk.

Geen stress meer over slechte reviews op het internet

Met Multi-platform Review Requests verspreid je dus eenvoudig een deel van jouw reviewverzoeken. Op die manier ontstaat er op elk reviewplatform een realistisch beeld van jouw klantenservice. Met het WebwinkelKeur ledenprofiel geef je consumenten één centrale plek om jouw betrouwbaarheid te controleren. Zo zorg je voor een goede reputatie van jouw webshop op het internet! En dan hoef je je niet meer druk te maken over die ene slechte/verdwaalde review 😉.

Als je deze feature aanzet en je wilt ook reviews bij Google verzamelen, houden jullie dan rekening mee bij het ‘verdelen’ op basis van het mailadres? Iemand zonder Google-account kan geen review achterlaten op Google. Om zeker te zijn dat een potentieel review niet verloren gaat, wil je dus eigenlijk alleen mensen met een Gmail-adres naar Google sturen. Zit dit in de functie verwerkt of gebeurd het verdelen 100% random?

Momenteel is deze functie 100% random. Het is echter niet nodig om een Gmail account te hebben om een review achter te kunnen laten bij Google, wel moet je een Google account aanmaken. Onze ervaring is dat een groot deel van de internetters wel een Google account heeft.

We zouden dit in de toekomst slimmer kunnen maken, maar willen geen complexiteit toevoegen als dat niet nodig blijkt. We willen daarom eerst graag testen hoe de functie op deze manier in de praktijk werkt.

Overigens bevat elke email alsnog een link om een review op WebwinkelKeur achter te laten, mocht dat de voorkeur van de klant hebben.

Bedankt voor je vraag en je feedback.