Stel dat de consument een verkeerd of niet kloppend adres invult bij het bestellen van een product. Normaal gesproken komt deze dan weer via de vervoerder retour bij de webwinkel. Van de consument krijgen we bericht dat de bestelling niet is geleverd. Uiteraard wil je deze weer opnieuw verzenden. Het kost jou dan wel het dubbele aan verzendkosten. Mag je deze doorberekenen naar de klant?
1 Antwoorden
Beste Henk-Jan,
Het korte antwoord is dat dat mag, echter is het goed om je af te vragen of het verstandig is om opnieuw verzendkosten te rekenen. De klant heeft namelijk, zolang er nog geen levering heeft plaatsgevonden, het recht om de order te annuleren. Als hij daarvoor zou kiezen moet je alle kosten terugbetalen. Meer daarover lees je hier: https://www.webwinkelkeur.nl/mag-ik-de-verzendkosten-berekenen-wanneer-de-klant-een-verkeerd-adres-heeft-opgegeven/ Probeer je opnieuw te leveren dan loop je mogelijk ook een verlies op, maar op zo'n moment heb je in elk geval nog een tevreden klant. Dit is dan ook een afweging die je zelf zal moeten maken.
Groet, Asoka
Het korte antwoord is dat dat mag, echter is het goed om je af te vragen of het verstandig is om opnieuw verzendkosten te rekenen. De klant heeft namelijk, zolang er nog geen levering heeft plaatsgevonden, het recht om de order te annuleren. Als hij daarvoor zou kiezen moet je alle kosten terugbetalen. Meer daarover lees je hier: https://www.webwinkelkeur.nl/mag-ik-de-verzendkosten-berekenen-wanneer-de-klant-een-verkeerd-adres-heeft-opgegeven/ Probeer je opnieuw te leveren dan loop je mogelijk ook een verlies op, maar op zo'n moment heb je in elk geval nog een tevreden klant. Dit is dan ook een afweging die je zelf zal moeten maken.
Groet, Asoka
Je antwoord