pakket verzending gezonden maar niet ontvangen wat nu?

DWQA QuestionsCategorie: Juridischpakket verzending gezonden maar niet ontvangen wat nu?
Miranda asked 8 maanden ago

Ik kreeg een bestelling en heb de bestelling meteen ingepakt en verzonden via my parcel/postnl. Maar na enkele dagen kreeg ik de melding van klant dat ze het pakket niet had ontvangen terwijl ik via postnl/my parcel een bevestiing had ontvangen dat het geleverd is. Nu is mijn vraag wat kan ik hiermee en wat moet ik als beddrijf doen? Kan dit nanelijk niet vinden op jullie site.

Hi Miranda,

Goed dat je dit vraagt, ik help je graag.

Als de klant aangeeft dat het pakket niet geleverd is, is het aan jou om aan te tonen dat het wel zo is. Een track en trace is niet voldoende. Een handtekening wel. Als je niet kunt aantonen dat het pakket bij de klant afgeleverd is is moet je de bestelling nog een keer versturen.

Meer informatie lees je in ons blog.

Oké duidelijk

en anders geld retour alles of …

Oké duidelijk

en anders geld retour alles of …

Marc Staf answered 8 maanden ago

Ja. Als het daarna nog niet is geleverd, mag de klant de koop ontbinden en moet je het orderbedrag inclusief verzendkosten binnen 14 dagen terugstorten. Maar dat moet dus vanuit de klant komen, het is aan jou om het wel te leveren.

Miranda answered 8 maanden ago

Oh ok. Dus ben het niet verplicht meteen vanuit mezelf te doen. Was een bedrag van €11 en dan verzendkosten en mollie kosten etc. Dus als de klant vraagt om terugbetaling dan pas moet ik dus als ik het goed begrijp.

Marc Staf answered 8 maanden ago

Jij bent een overeenkomst aangegaan met de klant, het is aan jou om je daar aan te houden en de bestelling te leveren. Als dat de eerste keer niet is gelukt dan moet de klant je nog een kans geven. Lukt het dan ook niet dan mag de klant de overeenkomst (de koop) ontbinden.

Het is dus aan jou om te leveren en je aan de overeenkomst te houden. Je mag niet uit je zelf de koop ontbinden en het geld terugstorten. Tenzij de klant daarmee akkoord gaat.