Skip to content

Pakket volgens klant niet aangekomen

DWQA QuestionsCategorie: JuridischPakket volgens klant niet aangekomen
Joan asked 4 maanden ago
Beste, 

Mijn klant heeft een bestelling gedaan op 06-01, met betaling op factuur. Ik heb haar 17-1 gemaild om te vragen of ze tevreden was met gaat bestelling en dat ik nog geen betaling heb ontvangen. Ze gaf toen ineens aan dat ze het pakket nog niet heeft ontvangen, heel raar dat ze daar nu pas mee komt nu ik haar mail. Het pakket is volgens PostNL 08-01 geleverd. Aangezien het niet verzekerd is krijg ik vanuit PostNL natuurlijk niks vergoed. De klant gaat overigens ook niet betalen. Kan ik hier verder nog iets mee? 

Groetjes Joan 

1 Antwoorden
Ismail Akhan Staf answered 4 maanden ago
Beste Joan,
 
Bedankt voor jouw bericht. Een zoekgeraakt pakket is natuurlijk erg vervelend. Zowel voor de ontvanger als verzender.
 
Volgens artikel 7:11 BW is de verzender verantwoordelijk voor de zending tot het pakket wordt overgedragen aan een de ontvanger. Je kunt hierin echter wel een onderzoek laten starten door het vervoerdersbedrijf.
 
Op deze pagina kun je hier meer over lezen.
 
Ik hoop dat je hier verder mee komt en wens je een mooie dag toe.
 

Je antwoord