Reviews via website Webwinkelkeur

DWQA QuestionsCategorie: QuestionsReviews via website Webwinkelkeur
Michiel Hautvast asked 2 jaar ago
Via de website van WebwinkelKeur kun je bij ons (Van Hilst Koffie en Thee) een review invullen zonder dat je een bestelling hebt gedaan. Is dit uit te schakelen? Ik kan die optie nl. niet vinden bij de instellingen. Volgens de nieuwe regels vanaf mei a.s. is een ordernummer verplicht dus is deze optie zowiezo niet meer nodig lijkt ons.   Ik hoor het graag,
Marc Staf answered 2 jaar ago

Dag Michiel,

Goed dat je deze vraag stelt, het klopt dat er via de ledenpagina reviews achter kunnen worden gelaten en daarbij is het invoeren van het ordernummer optioneel. Dit kan niet worden uitgeschakeld.

Verder heb je gelijk dat de regels omtrent reviews vanaf mei worden aangescherpt. Het wordt dan echter niet verplicht om een ordernummer te plaatsen, je moet als webwinkel wel laten zien wat je doet om fake reviews tegen te gaan. Je voldoet hier al aan omdat je voor reviews gebruik maakt van ons platform. Wij hebben een systeem om fake reviews te detecteren en als je denkt dat een review niet door een klant van je is geplaatst heb je de mogelijkheid om dit door ons te laten modereren.

Meer informatie over de nieuwe regels vind je in ons blog.

Ik hoop dat je hiermee verder komt. ^Marc