Verkeerd invullen beoordelingen door aanklikken "sterren".

DWQA QuestionsCategorie: QuestionsVerkeerd invullen beoordelingen door aanklikken “sterren”.
Wim Schoenmakers asked 2 jaar ago
We hebben nu al enkele klanten gehad die een review bij ons invulden maar per ongeluk 1x "ster" aan klikten en toen direct dit verwerkt zagen als review. Het is erg onduidelijk, er is ook geen tussenstap zodat de consument eerst ziet dat hij een negatieve review aan het maken is en dan pas akkoord geeft hiervoor. Ik heb zo enkele reviews staan die verwijdert dienen te worden omdat ze niet kloppen
Kim Staf answered 2 jaar ago
Goedemiddag Wim :D Wat vervelend om te horen dat je een aantal reviews hebt ontvangen die niet kloppen. Wij zijn in ieder geval erg blij dat je dit bij ons neerlegt. Wij proberen namelijk altijd onze diensten te verbeteren. Mocht het weer eens voorkomen dat je een review hebt ontvangen die niet klopt, kun je een aanpas link sturen naar de klant. Dit kun je doen door in te loggen op jouw WebwinkelKeur dashboard > Beoordelingen > Beheren > Zoek de review op > Aan de rechterkant staat reageer > Hier kun je een privébericht sturen naar de klant. Zodra je een privébericht stuurt naar de klant, verstuurt hij automatisch een aanpas link mee. Houd er rekening mee dat jij deze link niet kan zien.  Ook is het nog mogelijk om een moderatieverzoek in te dienen voor een negatieve review die je hebt ontvangen. Dit kun je doen door in te loggen op jouw WebwinkelKeur dashboard > Beoordelingen > Zoek de desbetreffende beoordeling op > Aan de rechterkant staat dan moderatie aanvragen. Houd er rekening mee dat er voor de one click reviews geen moderatie aangevraagd kan worden. Dit komt omdat hier geen tekst bij vermeld staat. Dat betekent dat wij niet kunnen kijken of de review voldoet aan onze gebruikersvoorwaarden.  Hopelijk kom je hiermee verder. Ik wens jou in ieder geval nog een zonnige dag toe!  Groetjes Kim :hug:
Wim Schoenmakers answered 2 jaar ago
Dag Kim,   Wat je schrijft klopt maar daar kan ik niets mee, het gaat met name om de klanten die een 1 * geven zonder dat ze in de gaten hebben dat ze ons bedrijf een dikke onvoldoende geven. Ik dan geen moderatie aanvragen als deze klanten ook niet reageren op email. Dus :
  1. eerst klant akkoord vragen voordat de ingevulde sterren daadwerkelijk verwerkt worden, dat is nu niet zo
  2. mogelijkheid bieden voor ons om na geen reactie consument het te kunnen laten vervallen.
    Met vriendelijke groet, Wim Schoenmakers

Goedemorgen Wim,

Bedankt voor jouw duidelijke toelichting ^^  De klant hoeft gelukkig niet op jouw mail te reageren om een moderatieverzoek in te dienen. Zodra je een moderatieverzoek indient, nemen wij contact op met de klant. Mocht de klant na een aantal dagen hier niet op reageren, verwijderen wij uiteraard de beoordeling die hij of zij heeft geplaatst.

Ook vind ik het erg fijn dat je met ons mee denkt omtrent het makkelijker maken om een beoordeling te plaatsen :D

Groetjes Kim :hug:

Wim Schoenmakers answered 2 jaar ago
Dag Kim, Dat is dus niet mogelijk, als voorbeeld noem ik bij de 1 * reacties van mijn klanten comm. Thijs van Deventer 12033331 Deze geeft ons een 1 en zonder reactie, ik kan nu niet naar jullie toe reageren om moderatie aan te vragen. Er zit simpelweg geen knop of actie mogelijkheid bij. Zoals je kunt zien heb ik wel al naar al deze klanten gereageerd maar ontvang ik 0 reactie, deze moeten dan allemaal verwijdert worden.
Kim Staf answered 2 jaar ago
Goedemorgen Wim,  Goed dat je dit aangeeft. Ik kijk graag even met je mee :D  Zoals ik kan zien is dit een One-click review. Zoals ik eerder had aangegeven is het hiervoor inderdaad niet mogelijk om een moderatie voor aan te vragen. Dit komt omdat hier geen tekst in staat. Dat betekent dat wij deze review inhoudelijk niet kunnen controleren om te kijken of deze aan onze gebruikersvoorwaarden voldoet.  Als je liever geen one-click reviews meer willen ontvangen, kun je de volgende stappen volgen:  Log in op jouw WebwinkelKeur Dashboard > Uitnodigingen > Instellingen > Iets naar beneden scrollen en dan zie je staan One-click reviews toestaan. Zodra je dit vinkje uitzet, ontvang je geen One-click reviews meer.  Hopelijk kom je hier verder mee. Groetjes Kim ^^
Wim Schoenmakers answered 2 jaar ago
Mooi, dat heb ik dan  nu gedaan.