Webshop Enjoythesun ziet de toekomst zonnig in

Het idee voor webshop Enjoythesun ontstond tijdens de Corona-lockdown in 2020. Oprichter Melvin van de Bruinhorst werkte in een wijnbar en was mede-eigenaar van een B&B, maar had ineens geen werk meer. Zoals veel mensen in die tijd kwam hij thuis te zitten. Tijdens een online zoektocht naar leuke solar lampjes om zijn tuin gezelliger te maken, ontdekte hij dat het aanbod in solar tuinverlichting eigenlijk maar heel beperkt en saai was. Wat hij zocht, was vrijwel niet te vinden. Dus ging Melvin in de actie-stand: hij startte zijn eigen webshop Enjoythesun.

‘Ik heb er heel veel tijd en energie ingestoken’

In de afgelopen 3 jaar is Enjoythesun uitgegroeid tot een volwaardige speler in de markt van online tuinverlichting. Het assortiment solar tuinverlichting omvat inmiddels zo’n 150 verschillende artikelen zoals lichtsnoeren, hanglampen, tafellampen en bijzondere solar tuindecoratie in de vorm van dieren, bloemen en huisjes. ‘Alle tuinverlichting en tuindecoratie werkt op zonne-energie. Erg gebruiksvriendelijk, duurzaam en energiebesparend dus’, vertelt Melvin enthousiast. ‘Daarnaast zijn ze uitgerust met een schemersensor, waardoor de lampen automatisch gaan branden zodra het donker begint te worden. Je hebt er na het plaatsen dus geen omkijken meer naar en geniet elke avond van sfeervolle buitenverlichting.’ Hoe verklaart hij de snelle groei van zijn webshop? ‘Het is denk ik een combinatie van verschillende dingen. We vinden de artikelen die we verkopen zelf heel leuk en ik heb er heel veel tijd en energie ingestoken. Zonne-energie komt nu veel positief in het nieuws, daarin hebben we natuurlijk de tijd mee. Maar vooral die passie voor de producten en er heel veel tijd en energie instoppen hebben gezorgd voor de mooie groei.’

Trots op reviewscore

Klantenservice is daarbij natuurlijk ook van belang. Hoe pakt Melvin dat aan? ‘Klanten houden we blij door kwalitatieve producten aan te bieden, goede en snelle service aan te bieden en snel te leveren. Inmiddels hebben wij meer dan 400 reviews ontvangen van klanten waarbij we een mooie 9,2 scoren. Een score waar we erg trots op zijn!’ Zo’n half jaar na de start ging Enjoythesun op zoek naar een partner voor een webshopkeurmerk en klantenreviews. ‘Na het vergelijken en bekijken van alle aanwezige keurmerken hebben wij gekozen voor WebwinkelKeur. Dit kwam allemaal erg professioneel, gebruiksvriendelijk en betrouwbaar over. Nu bijna 3 jaar verder zijn wij nog steeds zeer tevreden met deze keuze. De widgets die via WebwinkelKeur aan onze webshop kunnen worden toegevoegd zijn erg makkelijk te installeren en zorgen voor een betere klantervaring op onze webshop. WebwinkelKeur is qua keurmerk en reviewpartner de ideale partner gebleken voor Enjoythesun en samen willen we graag doorgroeien naar ons uiteindelijke doel: Enjoythesun als grootste webshop voor solar tuinverlichting in Nederland. Uiteraard met een mooie 9+ reviewscore daarbij. Daarnaast willen we graag groeien in België en Duitsland, waar op het moment al zo’n 20% van onze bestellingen vandaan komt.’

Heeft Melvin nog tips voor anderen die een webshop hebben of willen starten? ‘Mijn tip is iets te gaan verkopen wat je zelf heel leuk en interessant vindt. Je gaat er heel veel tijd mee bezig zijn, dus passie voor de producten helpt hier zeker bij. Alle andere praktische zaken die er later bij gaan komen, zijn dan ook een stukje leuker en makkelijker om te doen.’

Heb jij een bijzonder verhaal over jouw webshop en wil je dat delen op ons blog? Laat het ons weten!