WebwinkelKeur/TrustGuard: Bespaar op je security scan!

Doordat wij samenwerken met relevante en vooral kwalitatieve partijen, profiteer jij bij WebwinkelKeur van exclusieve kortingen. Zo creëer je meer omzet én bespaar je kosten! Wat wil je nog meer? Vandaag is het de beurt aan een besparingsprogramma met een security scan, waardoor jij als lid van WebwinkelKeur tot wel 25% bespaart. Je leest alles over deze nieuwe samenwerking in het bericht hieronder.

Waarom een security scan?

Normaal gesproken staat er een virusscanner op jouw computer, maar wie controleert de beveiliging van jouw webwinkel? De meeste mensen staan niet stil bij de gevolgen en kosten die gemaakt moeten worden wanneer een webwinkel wordt gehackt. Zodra dit gebeurd kun je een paar dagen geen omzet genereren, je bouwt reputatieschade op en je bent kosten kwijt om het probleem op te lossen. Om dit te voorkomen is de veiligheid van jouw webwinkel essentieel!

Een geldig SSL certificaat is een eerste stap in de goede richting. Als je echt zeker wilt zijn van de veiligheid op jouw website kun je een premie uitloven voor hackers (bijvoorbeeld via www.hackerone.com). Zij dringen jouw website binnen en proberen op alle manieren te bewijzen dat jouw webwinkel niet veilig genoeg is. Vervolgens leggen ze uit hoe ze dat gedaan hebben. Met die kennis kun jij de veiligheid van jouw webwinkel verbeteren. Dat is natuurlijk een goede optie maar om zo’n premie uit te loven heb je behoorlijk wat tijd, programmeerkennis en zelfvertrouwen nodig..

We weten dat een hacker inschakelen een grote stap is, maar gelukkig is er een makkelijkere manier! Je kunt namelijk jouw webwinkel laten monitoren door gebruik te maken van een security scan.

Waarom bevelen wij Trust Guard aan als nieuwe security scan?

Tot eind 2020 boden we onze leden de security scan van Provensec. Omdat we het belangrijk vinden om ons op dit gebied te ontwikkelen hebben we alternatieven getest. Er zijn veel aanbieders van security scans. Enkele bekende aanbieders zijn: Qualys, Trust Guard, McAfee Secure, Detectify, Sectigo, Pentest Tools en Securi. Om de beste keuze te maken hebben we hen allen uitgenodigd om hun product te presenteren. Trust Guard en Sectigo toonden interesse. Na een demonstratie zijn we een gebruikerstest gestart en hebben we een goede vergelijking gemaakt.

Uit onze gebruikerstest is Trust Guard een duidelijke winnaar. Zij maken vooral het verschil doordat ze persoonlijke service en uitgebreide informatievoorziening bieden. Er is nog wel verbetering mogelijk wat betreft de manier waarop de gevonden issues gerapporteerd worden.

Vanaf heden adviseren wij Trust Guard als security scan voor WebwinkelKeur leden.
Download hier het volledige verslag van ons gebruikersonderzoek.

Veilig browsen badge security scan
Veilig browsen badge

Samen sterk (en veilig) noemen we dat!

Veilig browsen badge

Laat je jouw domein wekelijks scannen door Trust Guard? Dan tonen wij de SUPER veilig browsen badge op je ledenpagina.
Natuurlijk moeten er dan geen medium of high risk issues gevonden worden.

Kies je voor een lagere frequentie, dan tonen we de basis veilig browsen badge.

Aanbieding voor leden van WebwinkelKeur

Iedereen kan 14 dagen vrijblijvend testen. Vervolgens profiteren leden van WebwinkelKeur van 25% korting op de eerste factuur en vervolgens bij upgrades en verlengingen nog eens 15% korting. Met deze aanbieding kost een wekelijkse security scan van Trust Guard 165 euro voor het eerste jaar. Log in op je WebwinkelKeur dashboard om gebruik te maken van deze aanbieding.

Het opvallende is dat deze badge ontbreekt op jullie eigen website. Zelf gebruik ik Sucuri in combinatie met Wordfence en een SSL-certificaat uiteraard. Het zou leuk zijn als jullie deze badge ook gaven voor websites die andere middelen inzetten om hun website te beveiligen. Al was het maar de grijze variant.

Bedankt voor je reactie, Stephan! Wij zijn druk bezig met het aanpassen van onze uitingen. Omdat wij nog druk op zoek waren naar een passende security scan hadden wij tijdelijk deze badge uitgeschakeld, deze zal z.s.m. weer op onze website verschijnen. We willen in de toekomst graag meerdere bronnen toevoegen voor de security badge. Daarvoor hebben we een online certificaat pagina nodig van de bron die stelt dat het domein veilig is. Of nog beter een API waar we deze status kunnen ophalen. Je kunt deze eventueel aanleveren via info@webwinkelkeur.nl.

Jammer dat jullie op een manier toch nog extra geld willen verdienen.
Het slaat nergens op dat ik alleen een badge krijg door jullie te sponsoren.
Misschien zo langzamerhand toch tijd om, verder te gaan kijken voor een ander keurmerk.

Jammer om te horen dat het op die manier bij je over komt. Dit is natuurlijk niet de insteek van deze badge en/of de security scan. Wij verdienen niets aan deze service. Je krijgt gewoonweg een korting op de security scan van Trust Guard als je lid bij ons bent. Je bent uiteraard niet verplicht om de security scan via ons af te nemen. Wij staan open voor alle mogelijkheden en we willen in de toekomst graag meerdere bronnen toevoegen voor de security badge. Daarvoor hebben we een online certificaat pagina nodig van de desbetreffende bron die stelt dat het domein veilig is. Of nog beter een API waar we deze status kunnen ophalen. Je kunt deze eventueel aanleveren via info@webwinkelkeur.nl.

Voorheen hadden jullie een andere provider (iets van 10 euro per maand) nu is de nieuwe oplossing (met dagelijkse scan) ruim 640,- excl btw per jaar. Dit past niet bij een ‘kleine’ webshop.

Daarnaast updaten wij meer (veiligheid) dan een gemiddelde grote shop, voorzien van SSL, extra beiveliging etc