‘Het WebwinkelKeur keurmerk zorgt voor vertrouwen’

Soms krijgen we berichten van onze klanten waardoor wij de hele dag met een glimlach achter ons bureau zitten. Hoewel uit vele onderzoeken en tests al is gebleken dat een webshop keurmerk jouw omzet en conversie een flinke boost kan geven, laten de ervaringen van onze webwinkeliers pas echt zien wat de meerwaarde is van een webwinkel keurmerk. Daarom vertellen we je vandaag graag het verhaal van een van hen!

Jan Roelofsen is eigenaar van Timsspeelgoedboerderij, een online shop gespecialiseerd in houten speelgoed. Daarnaast hebben zij ook een showroom in Renswoude.

Jan, hoe zorg jij er als webwinkelier voor dat klanten bij jou bestellen?

“Wij denken dat de combinatie van online en offline het beste werkt in onze niche. Om onze winkel online tot leven te brengen, maken we gebruik van een virtuele tour. Die is een paar jaar geleden gemaakt door een fotograaf. Deze tour wordt ook echt bekeken, als er kinderen langskomen in onze showroom, vertellen ze precies wat er nu anders is. Ook werken we veel met video. Mensen die video gebruiken blijven langer in de shop. Ook lag de conversie van deze gebruikers tijdens de meetperiode 90% hoger dan de mensen die niet naar bewegend beeld keken. Ook was hun orderbedrag 77% hoger.”

Dat zijn mooie cijfers. Hoe draagt het WebwinkelKeur keurmerk bij aan de verhoging van jullie omzet?

“Tegenwoordig zijn er veel louche webshops. Wij wilden bij Timsspeelgoedboerderij de klant centraal stellen. Door het webwinkelkeurmerk laten wij zien dat wij een betrouwbare online shop zijn. Onder andere bij de check-out pagina hebben we daarom ook een WebwinkelKeur banner toegevoegd. Klanten klikken hier regelmatig op om toch even te kijken of alles in orde is voordat ze daadwerkelijk iets bestellen. Bezoekerspaden zoals op de afbeelding hieronder zien we heel regelmatig. Daar is duidelijk te zien dat een bezoeker tijdens het online winkelen het keurmerk nog eens even goed bekijkt.”

bezoekerspad klant webshop keurmerk

Waarom heb je specifiek gekozen voor het WebwinkelKeur keurmerk?

“Je betaalt alleen voor de daadwerkelijke kosten en de goede referenties van andere webwinkeliers spraken mij aan. Daarnaast vind ik het fijn dat ze altijd openstaan voor vragen. De communicatie bij dit keurmerk is dik in orde. Sinds begin 2015 zijn we al met Tim’s speelgoedboerderij aangesloten bij WebwinkelKeur en hebben we 917 reviews verzameld met een gemiddelde van een 9,1. Fijn dat we de kwaliteit van onze service en producten met de tools van WebwinkelKeur kunnen tonen aan de buitenwereld.”

Heb jij ook zo’n succesverhaal? Fijn, dat horen wij graag. Laat het mij weten en wellicht delen we ook jouw verhaal!