Skip to content
De laagste prijs
Automatisch reviews verzamelen
Groei in omzet en betrouwbaarheid

Blog

Herhaalaankopen? Overtref klantverwachtingen!

10959
0

Vaak is de marketing van een webwinkel gericht op het binnen halen van klanten. Zoekmachine marketing, affiliate marketing, adwords en ga zo maar door zijn er allemaal voorbeelden van. De eerste aankoop van een klant binnen halen is qua marketingkosten vaak het duurste. Voor continuïteit van uw webwinkel zijn herhaalaankopen dan ook belangrijk. Herhaalaankopen garanderen doet u door de klantverwachting te overtreffen.Na het binnen halen van de verkoop is er vaak weinig activiteit. Natuurlijk bent u netjes richting uw klanten, probeert u uw producten zo snel mogelijk te leveren en helpt u uw klanten netjes wanneer er toch iets mis is met het product. Allemaal dingen welke een klant wellicht doen besluiten tot een herhaalaankoop, maar u zult de radar warme douche er niet meer verdienen.

Natuurlijk hoeft u niet net als de firma Katjang persoonlijk en gratis uw product langs te brengen, of 2 uur te rijden om een fout geleverd product om te ruilen. Uw klantenverwachting overtreffen kan ook op eenvoudigere manieren.

Stop als webwinkel net wat meer moeite in uw aftersales, bijvoorbeeld door het weggeven van kleine gratis artikelen bij een bestelling (zonder dit voor de aankoop te vermelden), klanten van extra service te voorzien of op een andere creatieve manier uw klantverwachting te overtreffen.

Een positief verraste klant zal in de toekomst weer bij u kopen. De laatste indruk blijft bij een klant altijd achter, deze laatste indruk is nog vaak een ondergeschoven kindje. Stel u zelf dus altijd de vraag “hoe herinnerd een klant zich mijn webwinkel”?

Ten tweede zal een klant zijn ervaring delen. Niet alleen vrienden en kennissen zullen de aanbeveling krijgen om bij u te kopen, met social media en klantervaringen op het internet blijven deze positieve ervaringen erg lang voor een grotere groep zichtbaar.

Wellicht verdient u wat minder (of maakt verlies) op die ene verkoop, u heeft echter wel een klant voor het leven en een ambassadeur voor uw bedrijf. Betere reclame is er niet!

 
 
Bericht delen:
LinkedIn