Jongen van 12 geeft per ongeluk 100.000 uit aan Adwords

We zien wel eens webwinkeliers die het moeilijk vinden hun Adwords campagne te optimaliseren, maar per ongeluk 100.000 uitgeven komt niet al te vaak voor. Toch overkwam het een Spaanse jongen van twaalf jaar.

Mits goed ingezet kan Adwords een mooie bron van inkomsten vormen
Mits goed ingezet kan Adwords een mooie bron van inkomsten vormen

Foutje

De Spaanse jongen wilde eigenlijk graag geld verdienen met Youtube filmpjes, maar bij het aanmaken van het account belande hij per ongeluk bij Adwords.

De rekeningen stapelden zich snel op en al snel waren ze 78.000 verschuldigd. Hoe dit exact kon gebeuren is ons ook een raadsel, naar onze ervaring dienen er toch wat stappen genomen te worden voordat je echt prepaid kunt adverteren.

De ouders van de jongen zijn ook geschrokken en vonden het erg raar dat zonder identiteitsbewijs zomaar een account geopend kon worden. Gelukkig heeft Google de zaak gecontroleerd en kwamen zij ook tot de conclusie dat het om een fout ging. De jongen hoeft de rekening niet te betalen.

Cursus Adwords?

Dat brengt ons bij de vraag, wat is jouw ervaring met Adwords? Ben jij ook wel eens duurder uit geweest dan gedacht? Komend jaar willen we namelijk enkele cursusmiddagen organiseren om jouw kennis op dit gebied te verbeteren. Dit willen we doen samen met adwords specialist Clear Blue Sea. Er is namelijk bij veel webwinkels erg veel rendement te halen met de juiste kennis. Laat ons weten of je hierin interesse zou hebben.