Meer reviews op Google bedrijfsprofiel

meer reviews op google bedrijfsprofiel

Als je een onderneming hebt met een website, is het uiteraard belangrijk om goed gevonden te worden in Google. Wat de afgelopen tijd ook steeds belangrijker is geworden, is je Google bedrijfsprofiel! In één oogopslag heeft iemand een beeld van je bedrijf, zonder dat ze jouw website hebben bezocht. Met name het aantal reviews en je reviewscore die getoond worden spelen hier een belangrijke rol. Hoe zorg je ervoor dat niet alleen ontevreden klanten op jouw Google bedrijfsprofiel gaan klagen, maar ook jouw tevreden klanten een review achter laten?

Waarom meer reviews op je Google bedrijfsprofiel?

Om te beginnen is je Google bedrijfsprofiel een soort van online visitekaartje. Je Google bedrijfsprofiel wordt prominent getoond in Google Search wanneer iemand je bedrijf opzoekt, zónder dat ze daarvoor jouw website hoeven te bezoeken. Daarnaast kan het ook getoond worden in Google Maps bij het zoeken van het adres.

Screenshot van Google bedrijfsprofiel van WebwinkelKeur
Google bedrijfsprofiel van WebwinkelKeur.

Veel consumenten gebruiken Google als hun startpunt. Ze typen niet jouw domeinnaam in, maar typen jouw bedrijfsnaam in op Google en klikken vervolgens door naar je website. Wanneer er dan slechte reviews worden weergegeven op Google, dan trekt dit natuurlijk aandacht! Maar ook als je juist veel reviews hebt met een goed gemiddelde. Dit creëert weer vertrouwen.

Wat we bij WebwinkelKeur merken is dat vooral ontevreden klanten zélf de moeite nemen om een review te schrijven. In tegenstelling tot tevreden klanten, die vaak pas een review achterlaten als je hen hier actief om vraagt. Het is daarom wijs om je klanten actief te benaderen voor het achterlaten van een review, anders krijgt men online een verkeerd beeld van je service & kwaliteit.

Wellicht dat je je klanten al actief benadert voor het achterlaten van een review op WebwinkelKeur, maar hoe zit het met de andere platformen? Ontevreden klanten doen hun best om gezien en gehoord te worden en zullen daardoor reviews op diverse platformen achterlaten. Merk jij dat jouw score op Google lager is dan elders? Dan is het tijd om hier wat aan te doen! (And we got your back.)

Hoe krijg je meer reviews op Google?

De oplossing is eigenlijk heel simpel; je vraagt een deel van jouw klanten om een review op Google achter te laten in plaats van op WebwinkelKeur. Misschien doe je dat al handmatig door soms tevreden klanten te verwijzen naar Google, maar ideaal zou zijn om dit te automatiseren! Je hebt immers meer te doen.

Daarvoor bieden we sinds kort Multi-Platform reviewverzoeken aan! Met deze feature zorg je ervoor dat een deel van jouw klanten een reviewverzoek voor Google krijgt en andere klanten gevraagd wordt om een review bij WebwinkelKeur achter te laten. Zo verdeel je jouw reviewverzoeken over verschillende platformen waardoor je overal een eerlijke score hebt.

Screenshot van de instellingen voor Multi-platform reviews
Instellingen voor Multi-platform reviews.

Niet afhankelijk van één reviewplatform

Met de feature van WebwinkelKeur kun je je klanten niet alleen doorverwijzen naar Google. Er zijn namelijk nog meer platformen waar ontevreden klanten gehoord en gezien willen worden. Denk daarbij aan bijvoorbeeld TrustPilot en Facebook. Met Multi-Platform reviewverzoeken verdeel je jouw reviewverzoeken over deze platformen, zodat  overal een eerlijk beeld van jouw bedrijf terug te vinden is. Tevens ben je op deze manier niet afhankelijk van één partij voor je reviews.

Op je WebwinkelKeur ledenprofiel voegen wij vervolgens alle scores van de verschillende platformen weer samen tot een gemiddelde. Zo zorg je dat alle reviews meetellen in jouw gemiddelde beoordeling en krijgen jouw klanten een eerlijk beeld en daarmee vertrouwen in jouw bedrijf!

Screenshot van externe bronnen op de WebwinkelKeur profielpagina
Op je profielpagina voegen we alle scores samen tot één gemiddelde.

Google indexering van WebwinkelKeur reviews

Oké, leuk reviews verzamelen op WebwinkelKeur, maar worden deze wel gevonden? Jazeker. De reviews van WebwinkelKeur worden geïndexeerd en weergegeven op jouw Google bedrijfsprofiel! Zie hieronder een voorbeeld van Sanitairkiezer.

reviews van internet
Voorbeeld indexeren reviews Google Business

Hoe activeer je deze optie?

Wanneer je gebruik wilt maken van Multi-Platform reviewverzoeken, heb je bij WebwinkelKeur een PRO-pakket nodig. De feature is te vinden onder ‘Uitnodigingen > Multi-Platform’. Je stelt hier eenvoudig in hoe je jouw reviewverzoeken over de verschillende platformen verdeeld. Mocht je er niet uitkomen, dan helpen wij je uiteraard graag op weg! Succes!

Hi, maar begrijp ik het goed, dat alleen als je een pro pakket heb en kiest voor Multi-Platform reviewverzoeken dat dan in je google bedrijfsprofiel, de score van webwinkelkeur ook zichtbaar wordt. Dus als je die niet hebt (ik heb een plus abb) dan worden je webwinkelkeur scores niet zichtbaar in mijn google bedrijfsprofiel?

Hi Ingrid,

Het Multi-Platform systeem zorgt ervoor dat je jouw klanten kunt doorverwijzen naar Google om een review achter te laten. Dit heeft geen invloed op de weergave van WebwinkelKeur als een extern reviewplatform in het Google-bedrijfsprofiel. De rich snippets op de ledenpagina zorgen ervoor dat Google jouw ledenpagina indexeert. Je kunt op deze pagina ook lezen hoe je controleert of de rich snippets op de juiste wijze zijn geplaatst op jouw website.