Mobiele weergave sidebar verbeterd!

reviews op webshop webwinkelkeur

Onze sidebar is én blijft een van de beste manieren om te tonen dat je met trots ons keurmerk draagt. Functioneel en compact, een grote impact voor een klein ding. Consumenten zijn meteen op de hoogte van het keurmerk dat je hebt verdiend en zien direct jouw reviewscore! Onze sidebar deed het goed op desktop, echter bij kleinere schermen was er vaak de vraag of hij zou passen binnen je website design. Deze hebben we nu verbeterd!

Mobiele sidebar aan verbetering toe

De sidebar voor de mobiele toestellen was toe aan een update. Soms kwam de sidebar namelijk net voor een link of menu te staan en kon je er helaas niet mee uit de voeten. Vervelend! We hebben daarom nu een nieuwe sidebar, of eigenlijk ‘topbar’, ontwikkeld die goed functioneert op mobiele (kleinere) apparaten. Je kunt de instellingen van de mobiele topbar vinden binnen je Dashboard > Installatie > Sidebar > Mobiele integratie.

Features nieuwe mobiele topbar

Bij een nieuwe mobiele topbar horen een paar belangrijke features:

• De topbar komt boven je website content te staan waardoor hij nergens ‘voor’ zit.
  • Bij uitklappen schuift hij de gehele website naar beneden.
  • De topbar is door bezoekers eenvoudig weg te klikken, zodat het hele scherm beschikbaar is.
  • Bij wegklikken komt de topbar bij het volgende webshop bezoek weer gewoon terug.
  • De topbar is evenals de sidebar functioneel en toont cijfers en badges. Tevens kun je er op klikken om bij je ledenpagina te raken.

mobile topbar ingeklapt
De nieuwe mobiele topbar (ingeklapt).

mobile topbar uitgeklapt 2
De nieuwe mobiele topbar (uitgeklapt).

Gebruiksvriendelijk

Wij hopen dat deze topbar een mooie optie is voor webwinkeliers die de geweldige functionaliteit van de sidebar ook graag op hun mobiele webshops zien. Doordat we geen content blokkeren, maar eerder verschuiven, blijft ook de functionaliteit van je website onaangetast en vrij. Klanten kunnen de topbar makkelijk wegklikken, waardoor de focus op jouw webshop en dus producten/diensten blijft. Aan het einde van de rit is deze topbar namelijk in het leven gebracht om klanten zekerder te maken om bij jou te bestellen.. tenminste, als je jouw zaken op orde hebt..we blijven immers een keurmerk ;-).

Toch conflict?

Omdat onze Topbar eigenlijk aan de top wil staan kan het soms zijn dat er conflict ontstaat wanneer de header van jouw webshop ook helemaal bovenaan wil staat, een zogeheten fixed header noemen we dit.
Wij hebben er alles aan gedaan om de Topbar het hoogste plekje op je website te geven, echter kan het zijn dat jij, of jouw developer, zelf moet kijken naar de setup zodat dit werkt. We kunnen hierin helaas niks doen. De oude versie van de sidebar blijft echter beschikbaar. Die kun je activeren via je dashboard onder ‘Promotie’ > ‘Sidebar’.

Hi, dit ziet er prima uit maar het laden kan ik nou niet bepaald snel noemen. Kunnen jullie daar nog iets aan doen? Ook komt de topbar na wegklikken niet bij een volgende bezoek terug maar bij elke pagina. Ik kan me voorstellen dat dat klanten irriteert, zeker gezien de trage laadtijd.

Dag Rene,

Bedankt voor je feedback!
Ik heb je website bekeken (mobiel) en kan het niet nabootsen. Bij mij is de Topbar na wegklikken ook daadwerkelijk weg.
Pas bij een nieuwe sessie komt deze terug (tab sluiten > nieuwe tab/website bezoek).
Het laden kan altijd sneller maar dient de website ook niet in de weg te zitten (als laatste geladen).
Traag was het echter zeker niet (1 – halve seconde). Ik vraag me af of dit niet lokaal is?
Zou je ons wellicht willen mailen met je bevindingen (info@webwinkelkeur.nl)? Mocht je er een video/screen-capture van kunnen maken dan is dat geweldig.
Helaas kan ik nu niks nabootsen en zie ik zo geen probleem/oplossing.

Dag Elja,

Qua formaat zou hij niet al te storend/indringend moeten zijn. Maar dat is aan iedereen om zelf te bepalen en het blijft even aftasten wat dat betreft.
We hebben hem in ieder geval zo compact mogelijk gemaakt wat een topbar betreft.
Enkel bij het klikken op de topbar klapt deze uit/in. Hij kan gelukkig met het kruisje ook uitgeschakeld worden.

Dat hij jouw header bedekt is iets dat we niet graag zien, dat is een bug/foute werking van onze topbar.
We willen hier graag naar kijken, zou je ons willen mailen met wellicht wat screenshots/uitleg van de situatie?
info@webwinkelkeur.nl

Als tijdelijke oplossing kun je de topbar omzetten naar de oude sidebar of uit doen.
Dit kan via je dashboard onder ‘promotie’ > ‘sidebar’

excuses voor het ongemak maar dank voor de feedback!

De sidebar is geactiveerd, maar ik heb toch een halve topbar die over mijn header en zoekbalk valt. Ik heb al gereageerd op een mail van jullie en een screenshot erbij gedaan. Ik vond al dat ik minder bestellingen kreeg de afgelopen dagen, nu snap ik ook waarom dat is.

Ik denk zelf dat de oorzaak de koppeling tussen jullie en CCV shop is. Daar heb ik jullie keurmerk geactiveerd als een app, maar daar kan ik geen instellingen voor de topbar wijzigen.

Graag z.s.m. de topbar in orde maken of mij de sidebar teruggeven aub.

Vervelend, dit klinkt als een CSS conflict.

Je kunt altijd de oude versie eenvoudig terug zetten, dit gaat via ons dashboard (https://dashboard.webwinkelkeur.nl), na het inloggen daar navigeer je naar ‘Promotie’ > ‘Sidebar’ en kun je onder het kopje “Mobiele integratie” kiezen voor “Type”:”Sidebar”, dan heb je de oude versie weer terug.

Natuurlijk bekijken we samen met onze developers of we het probleem voor jouw webwinkel kunnen oplossen. Gezien daar even tijd voor nodig kan zijn raad ik je aan wel eerst de oude versie terug te zetten. Neem gerust contact op met onze support als je nog hulp nodig hebt.

Je zou eigen maatwerk CSS code kunnen gebruiken. Maar we hebben er bewust voor gekozen om de sidebar niet sticky te maken.

De reden, het doel van je webshop is verkopen. Onze sidebar helpt daarbij door subtiel aanwezig te zijn, maar door op het gehele scherm veel ruimte in te nemen zouden we aan dat doel voorbij kunnen schieten.

De ruimte die wij innemen zorgt immers voor minder focus op het product en de koopknop.

Vandaar dat onze sidebar zo is ontworpen om bij de eerste indruk vertrouwen te wekken, maar daarna niet te prominent aanwezig te blijven. We denken dat dit je conversie (en dus je omzet) ten goede komt.