Switch naar de nieuwe ledenpagina!

nieuwe ledenpagina webwinkelkeur

Twee weken geleden hebben we gevraagd wie er interesse had in het testen van de nieuwe features die we in de nabije toekomst willen uitbrengen. We hebben dan ook niet stil gezeten en hebben al een hoop suggesties van jullie opgepakt voor de nieuwe ledenpagina! Vanaf nu kan elk lid de nieuwe ledenpagina testen en zijn we wederom benieuwd naar jullie mening. Feedback geeft ons een goed beeld wat in de smaak valt en wat anders kan.

Waarom een nieuwe ledenpagina?

Allereerst gaan we terug naar het begin: “Waarom een nieuwe ledenpagina?”. We wilden een nieuwe ledenpagina ontwikkelen die zowel qua techniek als design moderner is. Eentje die tevens beter geschikt is voor mobiele apparaten, waardoor het verzamelen van meer reviews makkelijker en sneller is gemaakt. Een pagina waarmee een webwinkelier zijn of haar webshop écht kan onderscheiden door middel van (te verdienen) badges en personalisatie. Zodoende de komst van onze bètaversie!

Bètaversie

We gaan nu vol goede moed de volgens fase in. We bieden nu iedereen de optie om over te gaan op de bèta, om zo de nieuwe features te bekijken en uit te proberen. Dit doe je binnen je dashboard onder het kopje ‘Overzicht’. Daar staat nu een knop die je kunt aanvinken om de bèta te activeren. Het is geheel aan jou of je al nieuwsgierig bent naar de nieuwe ledenpagina en deze wilt uitproberen. Gezien het nog gaat om een bètaversie, kan het zijn dat de pagina nog wat bugs en verbeterpunten heeft.

Profielopmaak wijzigen  & badges verdienen

Naast dat we processen hebben geoptimaliseerd, kun je in de bètaversie onder andere de profielopmaak van je ledenpagina wijzigen. Pas de banner en omschrijving van je ledenpagina naar eigen smaak aan. Je kunt ook een profielfoto uploaden voor de persoonlijke touch of een icoon van je logo. Tevens kun je op verschillende niveaus badges verdienen, die de consument weer extra zekerheden geeft. Hoe meer badges je unlockt, hoe beter dit er voor je ledenpagina uitziet. Op deze manier hebben wij het inzichtelijker gemaakt hoe onze leden zorg dragen voor een fijne en vooral een veilige shopervaring.

ledenpagina webwinkelkeur
Screenshot nieuwe ledenpagina

Verbeterde reviewflow

Ook is de reviewflow flink veranderd en is het achterlaten van een review via de smartphone geoptimaliseerd. Een beter en eenvoudiger proces betekent ook meer reviews voor jouw webshop! Benieuwd hoe het proces eruit ziet? Probeer de nieuwe reviewflow zelf uit via deze link.

nieuwe reviewflow webwinkelkeur
Screenshot nieuwe reviewflow

Nieuwsgierig? Probeer het uit!

Veranderingen kunnen soms wat onwennig aanvoelen. Je voelt je vaak comfortabel met waar je al bekend mee bent. Daar geven wij je groot gelijk in. We laten daarom de keuze volledig aan jou of je wel of niet de nieuwe ledenpagina wilt uitproberen. De switchknop staat al binnen je dashboard. Deze staat automatisch uitgeschakeld. Klik je er niet op, dan verandert er momenteel ook nog niets voor je.

beta activeren
Nieuwe ledenpagina activeren binnen het WebwinkelKeur dashboard

Geactiveerd, en nu?

Eenmaal geactiveerd is het belangrijk dat je de volgende vernieuwingen goed bekijkt, je hebt immers nu nog de kans om ons feedback te geven:

• Je hebt een nieuw profiel, die kun je zelf aanpassen naar smaak.
  • Je zult badges zien die je al hebt of kunt verdienen.
  • Je hebt een nieuwe ledenpagina met badges en reviews.
  • Het invullen van reviews voor consumenten is veranderd.
  • Het melden van een geschil voor consumenten is veranderd.

Geef je mening!

Zoals je ziet is het een redelijk lijstje van veranderingen, en we hopen dat je er in duikt en ons laat weten wat je er van vindt! Wij vinden deze veranderingen ook best spannend. Hoewel we vinden dat onze inspanningen hebben gezorgd voor een mooie nieuwe ledenpagina kan het zijn dat de pagina wat aanpassingen vereist en verborgen bugs heeft. Dus kom je wat tegen? Laat het ons weten!

Komt er ook een nieuw logo?

Een terechte vraag. In onze nieuwsbrief en Facebookpagina vroegen we destijds of ons logo aan een nieuwe look toe was, of de ledenpagina. Een nieuwe ledenpagina stak er met kop en schouders bovenuit. Met 246 stemmen won deze van het logo, die 162 stemmen kreeg. De 162 stemmen (40%) voor een nieuw logo kunnen we echter niet negeren. Tevens vinden we zelf dat deze wel toe is aan een upgrade. Een (volkomen begrijpelijke) zorg van een paar leden was dat een nieuw logo de herkenning zou kunnen belemmeren van het keurmerk. Daarom hebben we de stijl van ons huidige logo een beetje gepimpt, waardoor we de herkenning niet schaden.

Hoe nu verder met het logo? Nog niets! Eén nieuwe grote ontwikkeling tegelijkertijd is meer dan voldoende. We delen daarom vast het nieuwe logo mee en houden jullie up-to-date wanneer de tijd rijp is voor doorontwikkeling. Voor nu vragen we nog even jullie geduld :-).

Alle ontwikkelingen rustig nalezen

Alle ins & outs van de nieuwe ontwikkelingen kun je rustig op je eigen gemak nalezen in ons PDF-document. Bij vragen kun je uiteraard altijd contact met ons opnemen.

Bekijk het PDF-document