Rudolph’s Bakery: een speciaal recept voor onze leden

De kerstdagen staan alweer voor de deur. Daarom heb ik iets speciaals geregeld voor onze trouwe leden. Niemand minder dan WebwinkelKeur-lid Rudolph van Veen van Rudolph’s Bakery en Life & cooking heeft ons een speciaal kerstrecept gestuurd. Want je hebt wel wat lekkers verdiend na een jaar hard werken – hoef je tenminste niet meer na te denken over een kerstdessert. Je moet het wel nog even zelf maken, want dat ga ik niet redden voor 9000 leden – en dat past helaas ook niet in mijn oven 😉. Komt ie..

Kerststerren met roomkaasvulling

Kerststerren met roomkaasvulling

Feestelijke bladerdeeg- sterren zijn leuk om als hapje te serveren, maar ook als voorgerecht met wat cranberry compote en mooie toefjes sla erbij. Eventueel kun je de roomkaasvulling nog verder op smaak brengen met bijvoorbeeld tabasco, knoflook en andere verse kruiden. Met alleen peterselie smaken ze vrij mild, waardoor ze ook voor jongere kinderen heel geschikt zijn.

4 personen Bereidingstijd 30 min

Ingrediënten:

•  1 pakje bladerdeeg
  •  250 g roomkaas
  • 8 takjes bladpeterselie
  • 1 ei

Bereiding:

Verwarm de oven voor op 180 °C boven- en onderwarmte.

Haal de plakjes bladerdeeg uit de verpakking en laat ze half ontdooien. Steek er met een stersteker zo veel mogelijk deegsterren uit en leg twee deegsterren boven op elkaar zonder ze te veel aan te drukken. De grootte van de steker is bepalend voor hoeveel sterren je van 1 pakje deeg kunt maken. Leg de deegsterren op een met bakpapier beklede bakplaat.

Breek het ei in een schaaltje en kluts het ei los met een vork. Bestrijk met een kwastje de bovenkant van de sterren en bak ze in de oven in circa 25 minuten goudbruin en gaar.

Roer intussen de roomkaas soepel in een kom, hak de peterselie fijn en roer deze door de roomkaas. Doe de roomkaas in een spuitzak met gekarteld spuitmondje. Laat de bladerdeegsterren na het bakken even afkoelen en snijd met een kartelmes de sterren horizontaal door. Dit zal nu heel gemakkelijk gaan omdat de sterren zijn gemaakt van twee op elkaar liggen plakjes bladerdeeg. Spuit op elk onderste plakje een toefje roomkaasvulling en zet vervolgens de bovenkanten er weer op.

Waarom Rudolph voor WebwinkelKeur kiest

Bron: Wikipedia

Je website ziet er prachtig uit! Heb je nog tips voor andere leden?

Ja zeker, laat je vooral professioneel begeleiden. De digitale wereld blijft voor mij een nieuwe ervaring. Ik hou het echt liever bij koken en bakken, maar ik hoop hierdoor nog meer mensen te kunnen informeren en inspireren.

Waarom heb je ervoor gekozen om je aan te sluiten bij WebwinkelKeur?

Als je alles wat je doet zo goed mogelijk wilt doen, dan hoort bij een website ook een keurmerk. Dat geeft de bezoekers van mijn website hopelijk een vertrouwd gevoel.

Happy holidays! En stuur ons even een fotootje als je het recept hebt gemaakt 😉