Subverwerkers voor leden

Subverwerkers

partners gastbloggen bij webwinkelkeurOp deze pagina vind je een overzicht van de subverwerkers waar WebwinkelKeur mee samenwerkt om jou onze diensten aan te bieden. Deze partijen helpen ons bijvoorbeeld bij het realiseren van de dagelijkse klantenservice, technische ontwikkelingen, juridische uitspraken en nog veel meer. Wij vinden het belangrijk dat de partijen waar wij mee samenwerken bepaalde eisen en regels hanteren als het gaat om de verwerking van jouw gegevens. De beveiligingseisen zijn met deze partijen vastgesteld in een verwerkersovereenkomst, hierin wordt bevestigd dat jouw gegevens goed worden beveiligd.

• Voor statistieken

Google Analytics
Wij gebruiken Google Analytics om ons een duidelijk beeld te geven van onder andere de bezoekersstromen, verkeersbronnen en paginaweergaven. Aan de hand van deze statistieken kunnen wij verbeteringen toepassen op onze website. Wij hebben een verwerkersovereenkomst met Google voor Google Analytics.

Hively
Wanneer je met ons mailcontact hebt kun je via Hively een beoordeling over ons achterlaten. Dit stelt ons in staat onze dienstverlening te verbeteren op basis van de behoeftes die richting ons worden gecommuniceerd. Wij hebben een verwerkersovereenkomst met Hively. Het achterlaten van een beoordeling is uiteraard geheel optioneel maar wordt wel gewaardeerd!

Hotjar
Hotjar helpt ons met het verkrijgen van inzicht in hoe onze website gebruikt wordt. Zij helpen ons browsergedrag te volgen en aan de hand van deze informatie kunnen wij verbeteringen toepassen aan onze website. Op die manier maken wij het bezoeken van onze website een fijne ervaring. Ze verwerken geen persoonsgegevens, wij hebben derhalve geen verwerkersovereenkomst met deze partij.

• Voor communicatie

Mailchimp
Mailchimp helpt ons met het opstellen van mailcampagnes en het versturen van geautomatiseerde berichten namens ons keurmerk. Denk hierbij bijvoorbeeld aan onze nieuwsbrief en geautomatiseerde berichten over een keuring. Je kunt je trouwens voor veel van deze berichten gewoon uitschrijven, dit kan via een link onderin zo’n mail. Er zijn ook berichten die je als lid moet ontvangen voor onze dienstverlening, denk hierbij aan keuringsresultaten. Wij hebben een verwerkersovereenkomst met Mailchimp.

Mandrill
Mandrill maakt onderdeel uit van Mailchimp en is een applicatie die de automatische verzending van mailtjes mogelijk maakt. Wij hebben een verwerkersovereenkomst met Mailchimp, de nieuwe eigenaar van Mandrill.

Supportbee
Supportbee is een mailprogramma dat wij gebruiken voor onze niet-geautomatiseerde mailcorrespondentie. Via Supportbee komen wij in contact met onze leden en reageren wij bijvoorbeeld op vragen die per mail binnenkomen. Supportbee vraagt geen persoonsgegevens echter kunnen deze in het mailcontact wel terecht komen. Wij hebben een verwerkersovereenkomst met Supportbee.

Belco
Wij gebruiken Belco om bij te houden hoe bezoekers en klanten onze website gebruiken en om bezoekers en klanten een klantenservice via chat, telefoon en/of email aan te bieden. Hiervoor gebruiken we je naw-gegevens, factuuradres, ip-adres, telefoonnummer, e-mailadres en eventueel profielfoto. Dit doen wij op basis van je toestemming. Wij hebben een verwerkersovereenkomst met Belco gesloten. Daarin staan strikte afspraken over wat zij mogen bijhouden. Belco mag de gegevens niet voor andere doeleinden gebruiken. Wij bewaren deze informatie tot een jaar na het einde van de dienstverlening aan jou.

• Voor administratie

Moneybird
Moneybird gebruiken wij voor de administratie en boekhouding. Hier houden wij uitgaven en inkomsten mee bij. Persoonsgegevens worden verzameld om onze dienstverlening aan te kunnen bieden. Sommige administratieve gegevens moeten wij voor de belastingdienst verplicht 7 jaar bewaren na ontvangst. Gegevens worden niet langer bewaard dan nodig. Moneybird verstuurt ook brieven met betrekking tot betalingen per post. Wij hebben een verwerkersovereenkomst met Moneybird.

• Voor juridische zaken

Digidispuut
Wij zijn aangesloten bij de geschillencommissie Digidispuut. Deze commissie helpt ons bij geschillen waarbij een juridische uitspraak is gewenst door een onafhankelijke jurist aan te stellen. Enkel de consument kan in het geval van een geschil een uitspraak aanvragen, deze dient dan wel persoonsgegevens mee te sturen. Deze gegevens worden uiteraard met de grootste zorg verwerkt. Wij zijn momenteel druk bezig met het opstellen van een verwerkersovereenkomst met Digidispuut.

• Voor hosting

Linode
Onze website wordt gehost op servers van Linode, deze partij slaat geen persoonsgegevens op. De server van Linode staat in Engeland. Wij hebben een verwerkersovereenkomst met Linode.

De gegevens die je met ons deelt zijn belangrijk en dat zien onze subverwerkers ook in. Wij delen persoonsgegevens alleen met subverwerkers die wij op onze website vermelden. Al deze subverwerkers:

• verwerken hun data alleen binnen de EU of hebben passende technische- en organisatorische beveiligingsmaatregelen genomen of hebben met ons een modelcontract afgesloten (SCC’s);
  • nemen de nodige stappen voor een goede gegevensbescherming. Het niveau van gegevensbescherming is gerelateerd aan een risico-inschatting.

Wij mogen zonder jouw expliciete schriftelijke toestemming geen gegevens delen met een subverwerker die niet aan de bovenstaande eisen voldoet. Door enkel te werken met partijen die voldoen aan deze eisen, zorgen wij ervoor dat jouw gegevens ook bij deze subverwerkers op de juiste manier verwerkt worden en goed beveiligd zijn.