Valentijnsdag bij Sieradenstraatje: booming business of een dag als alle anderen?

Vandaag is het weer Valentijnsdag. 69% van de Nederlanders (zou het toeval zijn? 😉) vindt Valentijnsdag veel te commercieel geworden. Maar heeft dit invloed op de omzet die webwinkeliers rondom deze dag draaien? Aan wie kunnen we dat beter vragen, dan aan één van onze leden – Petra van Sieradenstraatje. Zij vertelt uitgebreid over haar business rondom Valentijnsdag en hoe zij zich onderscheidt van haar concurrenten.

Doe je aan speciale promoties om je assortiment voor Valentijnsdag te promoten?

Naast een Valentijnsadvertentie via Instagram en Facebook geef ik ter promotie ook een leuk klein Valentijnscadeautje weg, aan iedereen die iets uit het Valentijnsassortiment koopt.

Heb je een speciaal assortiment voor Valentijnsdag? Zo ja, is dit ieder jaar hetzelfde?

Jazeker! Ik heb inderdaad een apart assortiment voor Valentijnsdag. Ik heb zelfs een aparte pagina voor Valentijn in mijn webshop. De kleicutters die voor Valentijn zijn ontworpen, worden ook in het roze geprint – leuk toch? Kleicutters zijn door een 3D-printer gemaakt vormpjes om kleifiguurtjes mee te maken, waar je dan weer sieraden van kan maken. De meeste cutters voor speciale gelegenheden zoals Valentijn komen ieder jaar weer terug, maar er zijn ook leuke nieuwe modelletjes natuurlijk.

Merk je dat je omzet door de jaren heen is veranderd rond Valentijnsdag, of is het ieder jaar gelijk?

Mijn webshop voor polymeerkleicutters bestaat pas een jaar. Hierdoor kan ik nog niet vergelijken met andere jaren. Wel zie ik een enorme aankoop van Valentijnscutters door bedrijven en particulieren, die er vervolgens prachtige sieraden van maken speciaal voor deze dag. Door de Valentijnscutters is mijn omzet rond deze tijd wel met 25% gestegen!

Ik zie op je website dat je tutorials maakt, wat gaaf! Hoe ben je hier zo op gekomen?

De tutorials op mijn website zijn ontstaan door de vragen die klanten mij stelden. Veel van mijn klanten willen beginnen met het maken van sieraden van polymeerklei, maar weten niet precies hoe ze dat aan moeten pakken. Door mijn tutorials hoop ik ook de starters te bereiken en een beetje op weg te helpen.

Doe je – naast het maken van tutorials – nog meer om jouw webshop te onderscheiden van de rest?

Naast gratis tutorials verkoop ik ook producten die ik zelf gebruik bij het maken van sieraden van polymeerklei. Ik sta namelijk 100% achter de producten die ik verkoop en kan daarom klanten goed adviseren. Mensen vertrouwen mij en mijn producten en dat is heel waardevol. Ook hou ik goed contact met mijn klanten, probeer ik in te spelen op hun behoeften en denk ik graag mee. Ik ben bijvoorbeeld op dit moment (en namens mijn klanten) op zoek naar een goede  UV-epoxy voor in de shop, dus als iemand suggesties heeft? 🙂

Ik zie dat je onze WebwinkelKeur-tools heb aangepast aan jouw huisstijl, en dat ziet er ontzettend tof uit!

Ik ben heel blij met WebwinkelKeur. Vooral de mogelijkheid om beoordelingen te ontvangen en te laten zien op mijn website doet het momenteel erg goed. De widgets zijn stijlvol en goed aan te passen aan je eigen huisstijlkleuren, zodat het ook leuk staat op je website. Het is ook een goede methode om in contact te staan met mijn klanten en feedback te krijgen over mijn producten en services.

Widget van WebwinkelKeur aangepast aan huisstijl webshop

Wil jij onze tools ook aanpassen aan jouw huisstijl? Dit is mogelijk bij het PLUS en bij het PRO-lidmaatschap. Ga in je dashboard naar > promotie > widget en voilà! hier kun je alle uitingen aanpassen aan jouw eigen huisstijl 🙂