Voorbeeldwebwinkel

Als keurmerk zijn wij continue op zoek naar manieren om de webwinkels van onze (nieuwe) leden eenvoudig aan de wet te laten voldoen. Dit doen wij door onze leden regelmatig op de hoogte te brengen van wettelijke veranderingen door middel van nieuwsbrieven, het inzetten van blogs en door interessante items te plaatsen op sociale media.

Vanaf vandaag hebben we er een mooie optie bij gekregen, namelijk: de WebwinkelKeur VoorbeeldShop !

Voorbeeldwebwinkel in samenwerking met CCV Shop

Deze webwinkel hebben wij in samenwerking met CCV Shop online gezet met oog op het nog duidelijker naar voren brengen hoe een webwinkel er uit zou moeten zien als het gaat om het plaatsen van alle wettelijk verplichte items. Denk aan: losse pagina’s over het herroepingsrecht en klachtenprocedure, de privacy statement en ga zo maar door.

Ons doel was om een visueel voorbeeld te maken van hoe een webwinkel er wettelijk gezien uit zou moeten zien. De webwinkel is volledig toegankelijk voor iedereen tot en met de laatste stap van het bestelproces. Daarnaast laat onze voorbeeldwebwinkel zien wat de mogelijkheden zijn qua integratie van het keurmerk en klantbeoordelingssysteem.

Mogelijkheden

Vooralsnog gaan we de webwinkel gebruiken om duidelijk te maken aan potentiële klanten van Stichting WebwinkelKeur hoe zij moeten voldoen aan alle wettelijke eisen die wij aan hen stellen. Elke geïnteresseerde zullen wij de webwinkel voorschotelen zodat zij een beter beeld krijgen van wat er van hen verwacht wordt.

Daarnaast zullen we de webwinkel ook gaan inzetten bij bestaande klanten die een hercontrole krijgen. Middels het sturen van een e-mail naar info@webwinkelkeur.nl kunnen bestaande klanten aangeven dat zij een hercontrole op de webwinkel willen hebben. Na ontvangst van een dergelijk verzoek zullen wij de webwinkel gaan herkeuren.

We hopen dat deze webwinkel onze (potentiële) leden helpt met het voldoen aan de wet. Graag zien we dan ook de verzoeken tot het doorvoeren van een hercontrole of herkeuring tegemoet.