Koppeling met ERP systeem en google reviews

DWQA QuestionsCategorie: QuestionsKoppeling met ERP systeem en google reviews
Katinka de Bie asked 12 maanden ago

Geachte heer, mevrouw,

We maken gebruik van een ERP systeem waarin we de mogelijkheid hebben om een Klanttevredenheidsonderzoek uit te voeren.

Voor onze webshop maken we gebruik van uw website, is het ook mogelijk om een koppeling met uw website maken voor ons ERP systeem?.

Is het daarnaast ook mogelijk om reviews te koppelen aan onze google reviews.

Graag overleg hierover, u kunt mij bereiken op telefoonnummer 0413-344344.

Van Dam Garagedeuren, Zonweringen en Kozijnen

Katinka de Bie

Ismail Akhan Staf answered 12 maanden ago

Beste Katinka,

Zojuist heb ik je telefonisch proberen te bereiken. Helaas is dit niet gelukt. Ik probeer je morgen nogmaals hierover te bellen. Hieronder heb ik alvast het een en ander uitgelegd.

Wij hebben geen kant-en-klare koppeling hiervoor, maar misschien kan een programmeur aan de hand van onze API documentatie een koppeling realiseren voor het ophalen van review data.

De reviews kunnen op meerdere manieren met de Google reviews worden gekoppeld. Ik zie dat Google al als een extern reviewplatform is gekoppeld.

De reviews die via ons worden verzameld kunnen ook op de Google bedrijfspagina worden getoond onder het 'reviews van internet' gedeelte. Hiervoor horen de adresgegevens en de URL overeen te komen met de gegevens in jouw WebwinkelKeur account. Momenteel zie ik dat er op de Google bedrijfspagina de volgende URL is gebruikt: https://www.vandamgaragedeuren.nl/?utm_source=google&utm_medium=organic&utm_campaign=gmb

Als deze URL wordt veranderd naar https://www.vandamgaragedeuren.nl/ moet Google automatisch een koppeling kunnen maken. Dit kan echter wel een maand tot 3 maanden duren. Dit hangt af van de snelheid waarmee Google koppeling maakt.

Verder kun je met onze multi platform feature jouw klanten verzoeken om een review op Google te schrijven. Hier is wel een upgrade naar het Pro pakket nodig.

Ismail