Skip to content

Blog

Zijn de voordelen direct zichtbaar

10895
0
0

Elke succesvolle webwinkels heeft een aantal USPs, oftewel unieke voordelen die jouw webwinkel meerwaarde geven boven die van concurrenten. Bij deze tip gaan we er vanuit dat jouw webwinkel ook dergelijke voordelen heeft.

Bekijk daarom een willekeurige pagina op je webwinkel. Scroll niet naar beneden, maar bekijk de pagina zoals deze in je browser geladen is. Zie je nu direct de USPs vermeld staan? Jouw voordelen moeten namelijk direct in één oogopslag duidelijk zijn.

Wat inspiratie nodig voor USPs?

  • Vermeld of je lid bent van een keurmerk
  • Vermeld de gemiddelde klantwaardering
  • Ben je een eenmanszaak? Geef dit dan op een leuke manier aan, bijvoorbeeld door een zin als “Persoonlijk geholpen door Jan” met daarbij een foto van jezelf (moet je natuurlijk wel Jan heten 😉 ).

Lees hier meer over USPs voor je webwinkel.

Hoe pakken de “groten” dit aan?
Vrijwel elke grote webwinkel geeft zijn voordelen duidelijk weer op elke pagina. Onderstaand de voorbeelden van CoolBlue, Bol.com en Wehkamp.

CoolBlue geeft op elke pagina deze voordelen weer
CoolBlue geeft op elke pagina deze voordelen weer

 

Bol.com geeft gratis verzending en 30 dagen retour als USPs weer
Bol.com geeft gratis verzending en 30 dagen retour als USPs weer

 

14 dagen bedenktijd is geen USP te noemen, maar wel het vermelden waard
14 dagen bedenktijd is geen USP te noemen, maar wel het vermelden waard
 
 
Bericht delen:
LinkedIn
 

Reacties

Geen reacties gevonden.
Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *