De WebwinkelKeur sidebar

De oplettende WebwinkelKeur gebruiker heeft het wellicht al een keer gezien. De WebwinkelKeur sidebar. Een nieuwe unieke manier om jouw keurmerk onder de aandacht te brengen bij jouw klanten. Eenvoudig in gebruik en conversie verhogend!

UPDATE: De sidebar is geüpdate naar een volledige javascript integratie. Lees er meer over.

Hoe werkt de sidebar?
Om de sidebar in actie te zien surfen we naar één van de eerste gebruikers. Dutch Bullion.nl heeft de sidebar geplaatst. Deze is zichtbaar in de vorm van een button aan de linkerzijde van je browserscherm. Klik je op deze button dan verschijnen de adresgegevens van het lid plus de klantervaringen. Door deze uniek opzet hoeven klanten uw webwinkels niet te verlaten om de echtheid van het keurmerk te controleren.

De voordelen
We hebben ze al even kort genoemd, de button is een goede (aanvullende) manier om jouw lidmaatschap onder de aandacht te brengen. Je krijgt namelijk alleen vertrouwen wanneer klanten ook zien dat je lid bent van een betrouwbaar keurmerk. Verstop het logo dus niet alleen in de footer of het menu, maar plaats hem prominent. Dat kan met de WebwinkelKeur sidebar.
Tevens kunnen bezoekers heel eenvoudig jouw pagina op WebwinkelKeur bekijken met daarin adresinformatie en klantervaringen. Dat schept vertrouwen zonder dat je bezoekers jouw pagina verlaten. Kortom, gebruikersgemak en een hogere conversie. Daar draait het om.

Responsive
Steeds meer mensen gebruiken hun tablet of mobiele telefoon. Daarom hebben we de sidebar button responsive gemaakt. Dit houdt in dat het formaat wijzigd op basis van het schermformaat. Op die manier voorkomt u dat mobiele gebruikers waaronder tablets uw site niet goed kunnen gebruiken. De weergave is getest op de Ipad, de komende tijd hopen we de popup verder te optimaliseren voor mobiel gebruik.

Hoe plaats ik de sidebar?
Plaatsen is heel eenvoudig. Log allereerst in op WebwinkelKeur met je persoonlijke logingegevens. Vervolgens kom je op je dashboard, klik daar op de groene tekst “Keurmerk ophalen” achter de naam van je goedgekeurde webwinkel. Je komt nu op de pagina met al het banner materiaal. Scroll naar beneden en kies voor de “popup button”. Vervolgens krijg je een venster met daarin een HTML code. Deze code dien je in het < HEAD > deel van je website te plaatsen. Kom je er niet uit? Neem dan graag even contact op met je webbouwer of webwinkel leverancier, zij kunnen je meestal op weg helpen. Lukt het niet, wij helpen je ook graag! We werken momenteel aan een eenvoudige integratie voor veel gebruikte webwinkel systemen…

Technisch talent?
Draai je jouw hand niet om voor een stukje CSS en Javascript? Dan kun je de button een stukje tweaken. De documentatie daarvoor is hier te vinden.

Wil je een live voorbeeld zien? Voorbeeld van de javascript integratie.

Verder ontwikkelen?
We ontwikkelen ons materiaal graag verder. Nu is onze ontwikkelcapaciteit beperkt. Graag vragen we jou dus om mee te helpen! Heb jij een module of plugin gemaakt voor een bestaand systeem? Deel ze met ons en wij zijn je eeuwig dankbaar. Natuurlijk krijg jij de nodige credits voor je eigen plugin.

Mocht u er niet uit komen, neem dan gerust even contact op met ons. We zoeken dan graag naar een oplossing.

Hallo,

Ik wil de sidebar gebruiken en heb deze op mijn website staan, echter krijg ik hem niet getweaked. Hij moet wat lager.

Ik heb geprobeerd de door jullie opgegeven extra regel in te voegen maar als ik hem dan publiceer krijg ik een scriptfout melding. Wat ik heb geimplementeerd is het volgende:

var bFixedDimensions = true;
#webwinkel_keur_button a { width:59px; height:257px;margin-top:220px;}

Zonder de regel: var bFixedDimensions = true;
#webwinkel_keur_button a { width:59px; height:257px;margin-top:220px;}

Werkt hij wel maar staat hij op de verkeerde plaats. Kan iemand mij uitleggen hoe ik de sidebar verder naar beneden krijg? testsite: 123hoesje.nl

Alvast bedankt!

Kunt u even contact opnemen via e-mail. Ik denk dat we u in dat geval beter persoonlijk kunnen helpen…

Hoi Ruud,
Kun je ook even contact opnemen met ons via email? Dan zorgen we graag voor een persoonlijke oplossing.

Ik ben erg tevreden over de sidebar!
Wanneer onze webshop via de mobiel benaderd wordt overlapt hij echter het menu (staat bij ons ook links). Is er een mogelijkheid om de sidebar rechts te kunnen plaatsen? Heb al iets met de code geprobeerd, echter het lukt mij niet om de sidebar te verplaatsen.

Beste Hans,
Kunt u via e-mail even contact opnemen? Wanneer je ook een screenshot bijvoegt van het probleem dan zoeken we graag samen naar een oplossing!

Hallo
Op mijn site kan ik foto’s tonen m.b.v. een Lightbox fotogalerij.
Dus naar links of rechts manoeuvreren binnen een foto reeks.
Maar als ik de sidebar installeer werkt dit niet meer. (de sitebar wel)
Mijn webwinkel is gemaakt met mijn-webwinkel5 Pro van Logivert.

Hebben jullie hier ervaring mee?

M.v.gr.
Ton Kriens

Als aanvulling:
Ik heb de sitebar nu op de Duitstalige geplaatst, daar werkt de lightbox galerij niet meer dus.
Linksboven kan je omschakelen van Duits naar Nederlands

Beste Ton,
Ik heb de website bekeken, maar zie de sidebar niet op de duitse webwinkel staan?

Ik zou u aanraden de code daarvoor net onder de code van Zopim te zetten.

We werken overigens aan een sidebar welke zonder conflicten werkt. Hoewel het probleem niet direct bij de sidebar zelf ligt gaan we er toch voor zorgen dat andere scripts waaronder sliders niet meer in conflict kunnen komen met onze sidebar.